AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.082

Segt bälte fram e38

De
232
Depeche_Mode
E30/318 Cabrio, 1992 (16000 mil)
F15/X5 xDrive40d
Bältet på förarplats har börjat sega lite vid tillbakadragning. Man får hjälpa det på traven lite, kanske 2 gånger ibland. Ingen superkatastrof, men säkert nån på besiktningen som inte har bättre för sig än att gnälla.

Nån som har tips på nåt enkelt trick eller serviceåtgärd?
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Silikonspray på bältet kan funka. Jag har använt den här på bältena och det fungerar bra i min bil: Länk

Se till att spraya inifrån och ut från bilen så du slipper få det på sätena.
De
232
Depeche_Mode
F15/X5 xDrive40d
Ja, jag tänkte faktiskt den tanken. Har två olika siliconsprayer, en från CRC och en från Biltema. CRC är lite bättre men ansevärt dyrare. Testar med Biltema först.

Thanx! =]
Gemini__
Har märkt en tendens till detta fenomen också,

Skriv gärna här sen när du har testat med siliconspray,
De
232
Depeche_Mode
F15/X5 xDrive40d
Gick ju kanon!

Tog med det lilla röret på sprayen, och stack in dels under den vita plasten - uppåt och nedåt - men även ner där bältet försvinner. Drog ut det och sprayade rikligt medans jag släppte in det sakta. Upprepade 3-4 gånger. Nu är det som nytt igen eller ännu bättre. Fastnar eller segar inte alls.

Jag mätte ut hur lång del av bältet jag använder, ungefär till axeln, och började med att INTE spraya där ifall det skulle bli nåt kladd, men bältet verkade absorbera siliconen efter ett tag så då körde jag på med hela. Tog kontakterna när jag ändå var i farten.

Jag använde CRC 808 silicone spray. Biltemas funkar säkert den med. Kanske ska kolla kladdfaktorn på den med innan?

Om det är nån menlig inverkan för bältet på sikt med silicon vete 17... *Hoppas inte*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.