|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, är innne på att köpa en BMW nu efter att kört audi ett tag. Jag är inne på en 330 xd automat (cirka -08/09). Men min farsa har en X3 med automat och jag märker att om man går in i manuellt läge på automatlådan så när jag kommer mot varvstoppen så byter den växel ändå. Samma händer om jag släpper den för långt ner. Går det med någon programvara eller nånting ändra på det där så att när jag har trean så låser den på trean? Så jag kan ligga på varvstoppen hur jag vill osv. Jag kör väldigt hårt och sladdar väldigt mycket på vintertid och då kan jag inte slänga i manuellt läge och sen börjar den växla upp mitt i allt de roliga:P . Jag förstår att många skulle rekommendera manuell låda till mig men jag skulle vilja prova en automat. Bara det går att få bukt med det där lilla problemet. Tacksam för svar om någon vet. MVH Robin | |
| Esstunings programvara för steptronic lådan till e46 råder bot på detta, vet inte om de har någon programvara till lådan som är i den nya bilen du funderar på. Hittade inget på deras hemsida i allfall. | |
| De vart en annan bil för mig vid de tillfället. Men nu är jag tillbaka och har köpt en 335d och undrar då om någon vet något mer om dessa irriterande automat säkerhets saker. Speciellt störande är det när man har Paddlar på ratten och verkligen vill köra i manuellt läge. | |
|
Tjena! Fick du nån bukt med detta "problemet"? Har stört mig mycke på detta fenomen... Speciellt när det är lite fuktig vägbana och man vill pumpa upp den på ställ, å så slänger den i 3:an mitt upp i allt roligt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.