|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
knopfler det är inte jag som ska sälja utan Matte Kvack. Och min bil har jag inte haft några problem med (knogen i bordet) Grönmetallic är en snygg färg ______ Släpp koldioxiden fri |
|
|
Nog saknar man sina gamla bilar allt. Jag har haft över 30 bilar och oftast har jag varit "slutanvändare" dvs dom har hamnat på skroten efter att ha varit i min ägo ett tag :-) Men äldre bilar har en själ som inte finns i nyare bilar, alla fel, skavanker och brister bildar en personlighet som man tvingar sej själv att uppskatta till slut. Sista bil jag sålde var en 525i -91, den gick för 4500kr och en bunt kebab-kuponger. Var en underbar bil, köpte den för 6000 körde i några tusen mil, varken servades eller tvättades under den tiden. Såg ut som stryk men bara gick och gick. Även med blåa piller i tanken :-) *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
Det är väl mest när man ser dom som man saknar dom. Tidigare så köpte jag mest mina bilar av BMW Solna och det gör ju att man sällan ser sina gamlingar. Men nu när jag oftast köper dom av M-Bilar så händer det ju att man ser dom ganska ofta. 4 st rullar omkring här i stan, samtliga ägs av äldre gentlemen som verkar sköta dom bra. 320 -99 har börjat rosta i dörrkanterna har jag sett... Man byter ju i princip alltid upp sig, det dövar ju ev. saknad rätt bra. |
|
|
Galant: det var nog de blåa pillrena som gjorde at bilen (gick o gick):):) |
|
|
Saknaden blev för stor! Jag talade med den nya ägaren och frågade snällt om jag fick köpa tillbaks min svarta 740iA, och han gick med på det! Hurra!! Jag borde nog ha huvudet undersökt, men jag gillar verkligen den där bilen. Har haft den så länge, vant mig vid bristerna (det är ju inte en ny bil ;) och just nu är jag så himla nöjd att den står utanför här och blänker igen!! Den har nästan vuxit ihop med mig... Jag hörde när den kom, det dova morrandet från v8:an och den svarta, låga, blänkande karossen med sin feta utrustning. Den har inte allt, men den har rätt mycket. Först färgerna som jag verkligen gillar; svart med lavendelgrått skinn och myrtenträ (det ljusa rödmatta - inte blankt), Navi / TV, Telefon, dubbelglas, taklucka, rullgardiner bak, Xenon, konturstolar (sport), CD-växlare och allt fungerande! Enda mecket är att c-låset lagt av i höger framdörr, men något fixande ska man ju ha att se fram emot! Glad som f-n!! (och förmodligen fel i huvudet) :) :) |
|
|
Jag vet ju hur det är att ha fel i huvudet, lider av det dagligen... Men vi är inte ensamma om det! Fick precis ett sms från killen jag köpte min 750 e38 av för två år sen, han saknade den och var lite sugen att köpa tillbaka den :-) *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
Kul att höra SL-Lasse. Jag lät för en tid sedan en av de tidigare ägarna till min bil köra den. Lite elakt egentligen... Beamish |
|
|
Lasse-SL500, Nu har du alltså 540, 740 och SL500 igen? 3 st V8 är inte fy skam. Bensinbolagen ska ju ha sitt också :-) BMW CS #1812 |
|
|
Sahlsten: hahahaaaa, nog har du rätt i det! :) Men SL och 740 får turas om, jag har bara en av dom påställda (SL juni juli aug), sen blir det 740 resten av hösten till vintern - när det 540. Så listigt hade jag planerat det! ;) 740:in är så fett lyxig premiumvagn. Även om en 540 E39 oxo är en fin vagn är den långt ifrån samma känsla, och det är nog meningen också, från BMW. Kör hårt grabbar.... |
|
| Lasse-SL500>> Kul att höra din story och resonemang! Är du nöjd med din SL500? Jag har haft liknande "problem" med min MB E220cab som jag inte klarar av att skiljas från trots - eller kanske pga - att den är inne på åttonde året. Skulle annars gärna ha en SL500 eller SL350. Testade en SL350 förra året men den hade den sekventiella lådan som inte var så kul, fö var väl prestandan ok. Annars får man kanske sikta på nya 5-serien som komplement. Men öppen bil med V8 låter ju kul! I dubbel bemärkelse. | |
|
Jag tror att jag har sålt min 740 nu. Det är synd att ha bilen stående när jag knappt inte kan använda den. Jag har en vovve, och han skulle förstöra skinnet.... Synd på en så fin bil, bättre att den kommer till någon som tar hand om den. :-) ollen: tack, jag är jättnöjd med min SL 500, den är grymt skön varma dagar. |
|
|
Lasse-SL500: Jag förstår dig, annonserade själv ut min E38 i början av veckan bara för att 20 timmar senare plocka ner annonsen. Jag har insätt att jag aldrig kommer kunna sälja den så den får stå i min "samling". Har hunnit köra ca 600 mil de senaste 2 åren. Tvättat och putsat på bilen nästan lika länge som jag suttit i den och kört. BMW 4 Life |
|
| Sålde min M3a härom dan, kollade pappren när jag va och besiktigade bilen och såg att jag hade kört 50 mil sen förra vårens besiktning så det kändes dumt att bara ha den stående. Men på nåt sätt känns det så mycket värre att köra tjänstebilen nu, förut kunde jag alltid tänka att jag har en fin bil i garaget iallafall... | |
|
Man ska inte hålla fast för länge i sakerna. Trots allt, hur mycket man än tycker om en viss bil så får man påminna sig att det bara är klump plåt, stål och gummi... :-) Sälj bilen om den bara står -- bättre att den kommer till någon som tar hand om den. Och man kan ju alltid köpa en till bil, något roligt. Livet är kul. :-) |
|
|
Man skulle skapa ett slags släktträd för bilar, där man kan knappa in regnumret på den bilen man har köpt - så kan man sedan följa vilka ägare den har haft innan. Det vore roligt och se hur bilarna flyttas över landet, samt om det är några som ägt samma bil fast vid olika tillfällen. Kopplar man detta sedan till vv.se och ber varje ägare fylla i historiken så har vi ett användargenererat Carfax. /Andreas. |
|
|
jag hade sålt sl500, och behållt bmw. men smaken är som baken delad. och om du ångrar dig då var det säkert ingen bra affär du gjort. är man så förtjust i sin bil då säljer man den inte eller?? Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
|
Nu blev man påmind om 740in igen tror jag kört 50mil senaste 3åren,lite dryg att ha i samlingen för den tar sån plats.Men säljer jag den så ångrar jag mig garanterat.Hursom måste minst 1 fordon bort,,,,,, Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
trucker: Gör dig av med 316, det måste endå vara en av dina mindre roliga bilar som det kommer kännas minst att bli av med. 740:n kan du väl spara om den är i mycket bra skick tills jag skaffat mig ett hus med garage med plats för åtminstonde 5-6 bilar så kan jag köpa E32:an av dig sen och ställa där, då vet du att den kommer bli välbevarad ;-) Drömmer är att ha en fin M5:a och en fin 7:a av varje serie i framtiden. BMW 4 Life |
|
| Otroligt snygg Lasse-SL500 Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.