AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
20.696

Saknar ni också bilar när ni säljer dom?

Sida 2 av 3
hmmm 5 stjärnor för en krock mot en bil i samma viktklass..
Som en slapparbil skulle jag välja en s70t5 .de är både säkra och roliga.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Men Sahlsten, kör du bara 500 mil om året skall du ju fortsätta att köra riktig bil :).
Värre om man kör några tusen mil om året, då märks soppakostnaden lite mer. (eller om man börjat plugga igen och ska leva på 7500kr/månaden som undertecknad)

______

Matte Kvack, weeeman,
Jag måste ha en vinterbil också vilket jag tycker den är för fin för, då den är helt rostfri. Lika bra att göra en intressekoll på den. Runt 48.000 kr.

Köper jag en billigare bil vilken som helst slipper jag garagekostnaden på 540:-/mån, vilket jag har för att få ha mina 18"-are ifred (Tjuvsamhälle).

Det är dessutom alltid något som måste göras på 13 år gamla bilar. Pixlar, kattar, stag, bussningar, fjädrar etc. Det känns rätt att vandra vidare...

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Men det är KUL att ha något att göra på en RIKTIG BIL. Toyota ping-pong (eller vad dom nu heter) går också sönder, men är inte ett skit kul att vare sig äga, köra eller reparera. Noll inspiration. :)

Behåll sjuan tycker jag...
Varför Toyota?
Det finns så många andra trevliga småbilar såsom Peugeot, Renault, Fiat och Mazda. Clio kan varmt rekommenderas av min närmsta vän. En liten citybil som drar 0,5l/mil från punkt A-B. Vad tror herrskapet? :-)

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Liten bil i all ära,min 7a har strulat i 6veckor. Men igår fick jag min riktiga Lmm (inte piratskiten jag köpte på blocket) Monterade den idag och tog en tur,och jag bara log. Visst går delar sönder, men motorpurrandet samt komforten överväger ganska mycket. Då jag letar på internet mycket,så hittar jag billiga delar (slitdelar etc) vilket gör att bmwn inte är sååå mycket dyrare än tex en volvo eller annat. Inte för mig iallafall.
Vi kanske alla i Autopower borde gå ihop och öppna butik:) så alla har råd med leksakerna.
Det tycker jag... BMW ska inte ha monopol på verksamheten. Vad är det Piratpartiet säger? Delad kultur, fri kunskap och skyddat privatliv.

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
LasseSSL tog du tillbaka din 740? All heder åt dig isåfall.

______
Släpp koldioxiden fri
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Det är rätt. Jag skulle inte klara av att sälja min E38 heller trots att jag knappt kör med den pga av tidsbrist. Hon är min på livstid :-)
Försökte förmå mig att sälja min E34 när jag köpte E38:an då jag redan har en risig vinterbil men det gick inte. Kombinationen av skicket på E34:an, att den är så rolig att köra samt marknadens värdering gjorde att jag aldrig kommer sälja den heller. Bättre att njuta av den som nöjesbruksbil på sommaren och stoppa undan i garaget på vintern när vinterbilen (Audi 100 Avant) sliter i cancer sörjan på vägarna.

BMW 4 Life
La
39
Lars B N
740IA-98
En sådan fin pärla hade jag också saknat, jäklit fin bil

BMW no 1
Helrätt resonemang CTech,
Den 750 du har är ytterst unik i sitt slag. En sån får man bara inte göra sig av med. Jag kommer så väl ihåg när den stod högglansig på Specialbilar Göteborg 2006 med parallelleker 37-fälgarna. Det är en syn som förhoppningsvis sitter kvar på näthinnan livet ut. Fälgarna är förövriga sålda eller?

BMW CS #1812
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Orginalfälgarna har tidigare ägare sålt tyvärr. Fast nuvarande 20 tummare är inte så dumma heller tycker jag. Kommer dock kanske köpa tillbaka orginal längre fram i tiden för omväxlingens skull samt för att det står i min utrustningslista som är inklistrad i serviceboken :-)

750:n glänser lika mycket idag, lämnade in på mr Cap för både in och utvändig rekond innan avställningen. På mr Cap såg de uppgivna ut när jag lämnade in och sa att de kommer inte rengöra mattor eller inredning för de kan inte få det mer rent än det redan är :-) Så jag fick nöja mig med en rekond + försegling utvändigt och konservering av skinnet som ju finns överallt i bilen då det är utökat.

Massor med nya bilder och info kommer till höst när jag får tid att köra lite. Nu är det bara för mycket jobb för att det ska vara värt att ställa på. Fast det var inte min bil som tråden egentligen handlade om så jag ber om ursäkt till trådskaparen :-)
Le
431
Lelle
520d touring -15
118d -08
325i cab. -02
http://www.garaget.org/bmwlelle
Har alltid saknat min diamantsvarta M535i -85 var nära att köpa till baka den en gång, men blev inte så, sen saknar jag min imolaröda 540iam e39 lite ibland som jag hade för inte så länge sedan.

Lelle
BMWCS 03900
CTech,

Det gör ingenting, bara berättelserna om denna skönhet stående i ett ombonat garage gör mig lycklig. Jag ser verkligen fram emot fler bilder till hösten, gärna innan :-)

BMW CS #1812
Matte Kvack har du tröttnat på din bil? Länk

______
Släpp koldioxiden fri
henke lexus,

Får jag kontra med: "Allt är till salu för rätt pengar" ?

Blir den inte såld för 75-80.000 kr behåller man den.

Kolla marknaden bara.

BMW CS #1812
Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
Förstår om henke lexus vill sälja sin E38 efter alla problem han råkat ut för. Hoppas du får den såld så du kan köpa dig nått som faktiskt håller, varför inte en Lexus!;D

Själv håller jag på att försöker sälja mitt sigenarskepp. Går inge vidare.. blir nog inte lättare med en i färgen GRÖN:/ - tyvärr.

CTech: dina inlägg är välkomna, jag startade tråden för att jag ville höra vad andra kände/tyckte om sina E38 -- din berättelse är kul att höra!

Knopfler; din vagn ser fin ut, synd att kalla en så överlägsen vagn för zigenarskepp. Är det Volvo V4-klubben som är avundsjuka? ;) Med all rätt i så fall. Dom har ju inte ens telefon i sina löjliga små fula svensson-fordar. FRAMHJULSDRIFT... längre kommer man inte i en jämförelse, dom är ju slut redan på punkt 1? ;) :)

Det är inte V-vlo jag är trött på egentligen, men genomsnittliga tråkbilar, som t ex Saab, med sina små motorer. Det dök upp en 9-5 aero vid ett rödljus och ville rejsa med min SL. Vilken löjlig burk, Saabs "angel eyes" ser ut som ögonbryn på en raggig uggla - totalt utan känsla, är dom fulla eller bara skabbigt klantiga på Sabbs designavdelning? ;) Jag lät honom prutta iväg bäst han kunde, skulle aldrig nedlåta mig till att rejsa med en Sabb. Om BMW:n är en kokainsläde är Sabb pch Vovlo snus-burkar. ;)

Jag saknar min E38... bara den feta looken när det dyker upp en i backspegeln..
Henke: inte trött på min bmw absolut inte,bästa bil jag haft.
Tyvärr så väntade jag in pengar folk var skyldig mig för mina tjänster,dessa verkar dröja alt utebli. Så av ekonomisk synpunkt så tar jag det säkra före det osäkra TYVÄRR. Det kan dock bli så att det löser sig,och då behåller jag bilen och färdigställer den. Det roligaste svaret jag fick av en kille på blocket var. Spelar ingen roll att du bytt alla slitdelar eller fixat lådan,du får inte så mycket ändå???? Vilken bil skulle man köpa??en som faller ihop framöver,eller en där allt är fixat?? Lustigt resonemang den killen hade :)
knopfler: Grönt är skönt:) och en fin-fin färg/kombination jag har.
Jag är inte orolig, jag kan sälja vad faan som helst på denna planet.
Har jag inte fått nån seriös som hört avsig till nästa vecka,ringer jag de färgblindas -förbund:) de skiter nog i att den är grön:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.