AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
20.699

Saknar ni också bilar när ni säljer dom?

Sida 1 av 3
Jag sålde min 740iA -95 idag, och jag känner mig alldeles vemodig och förkrossad. Jag har haft den så länge, och den har fungerat så väl så den nästan vuxit ihop och blivit en del av mig.

Jag får nog göra som grannen i Beck och ta mig en stänkare, för just nu känns det bara vemodigt och tomt..

Jag har gått o våndats i nästan två månader: ska jag sälja den eller inte?? Och jag kom fram till idag på förmiddagen att jag har en bil för mycket; en SL 500, en BMW 740iA och en BMW 540 iA Touring. Har en vovve, och måste ha touringen för honom. SL:en är nöjesbilen och då blev 740:in över...

Shit, men det svider riktigt i själen att sälja den.

Blir ni också så här när ni säljer vissa bilar, att det är svårt att skiljas från dom? :)
Bm
82
Bmw_Olof
750iAL -89
Absolut! Saknar än idag min gamla VW Taro som jag sålde för två år sen... Tänker ofta "fan nu skulle man haft Taron..."

Kan hända då och då att jag saknar 730n också. Men då brukar jag gå och sätta mig i 750n ett tag, den dämpar saknaden rejält.
Saknar min gamla pontiac cab 96a, vi upplevde mycket ihop.
Såg den på blocket förra sommaren,då drog jag på smilbanden,det var sååå nära att jag köpte tillbaks den.
Men tror jag hade blivit besviken, framåt och nya bilar ist. Och man har ju ändå korten kvar:)
Lasse SL-500,
Jag förstår dig till fullo. Jag är också en liknande individ som gifter mig med mina tillhörigheter. Jag trodde aldrig att du skulle göra dig av med "Ögonstenen" med tanke på hur mycket blod, svett och tårar som ligger bakom rariteten.

Ibland är man ändå tvungen att ta smärtsamma beslut som på längre sikt ofta visar sig vara dom bästa. Jag hade gråtit ännu mer om jag inte haft någon annan liknande bil som ersättare. Du har trots allt ytterliggare två V8:or att steka runt i. Jag hoppas bilen kommer i rätta händer och får minst lika mycket kärlek att den nya ägaren.

Du får berätta mer utförligt om hur affären gick till senare, jag är idel öra.

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Tack för era svar, man växer nästan ihop med vissa bilar... Jag gnäller inte, för jag puttrar omkring i en SL500 så länge, men jag saknar ändå min svarta 740. Har snackat med köparen, och sagt att jag ångrar mig... Inget kvitto är skrivet, inga ägarbytepapper inskickade ännu, så egentligen kan jag fortfarande häva affären. Han är en schysst kille och jag vill gärna hjälpa honom, jag får hjälpa honom hitta SIN egen dröm-sjua som plåster på såren.

Det är är fortfarande min kärra, och är nog meningen att den ska vara det om man känner SÅN saknad! Jag kan inte sova ordentligt... :)

Om jag tar tillbaks den är det bara en sak jag ska ändra på den - utblåsen ska göras lite diskretare. Jag vill ha ovala, snedskurna rör. Kromade, yes, men inte lika grova som nu (85 mm). Bakkjolen måste läggas igen så att det bara blir minimala öppningar längst ner, men det är ju bara plast och lack...

Återkommer med mer info i denna "affär"... ;)
Visa användare
105
Martin 740iA
850 iA -92 Diamantsvart
Du har mina djupaste sympatier, förstår till fullo :)

Njut av livet :)
Martin Rydell
Is
468
Ismo
735iA -87
Saknaden kan bli för står, saknar min Dodge RAM B250 Nomad, 5.2L V8 lite trim (240hk).. lyxinredning.

Men sådan bilar finns det gått om, min blev skrotad av nya ägaren, motor+låda sitter i en cadillac från 48 om jag minns rätt.

Men när saknaden blev för stor så vägrade jag sälja bilarna jag köpte efter den, volvo 360GLT B200E med äkta 140hk, riktig busbil, sen en "familjebil" Volvo745.. riktig skit bil.. och pärlan 735iA.
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Saknar min 735i -87 allt som oftast. Lagom risig på alla vis men ändå en kompis som aldrig svek. Tog mig hem 10 mil med sprucken topplockspackning en gång (mycket vatten och många stopp) och kördes både till och från skroten på bara 5 cylindrar när två vippor gått av vid lite buskörning på en oplogad parkering. (Skrotet borttaget och spridaren urkopplad innan resan.)

//Magnus

Blir nattsömnen störd ska man nog överväga affären en gång till.
"Nu vill jag sälja bilen", "nej, jag ångrar mig jag tar tillbaks den". Klockrent ;->

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Självklart saknar man sina sålda bilar.....kanske därför man står här nu med 7st!
Är ju knappast så att man behöver alla!
Jag själv har verkligen våldsam separationsångest från mina bilar!

Mvh Patrik

kilroy
Håller absolut med trådskaparen...visst kan man sakna bilar man sålt. Den jag saknar mest är min E34 540 -95. Den är i goda händer även nu och jag hade möjlighet att köra den för en månad sen. Fortfarande lika pigg och rask och den visade en Pontiac Firebird var skåpet skall stå när Pontiacföraren uppträdde lite näsvist...

Jag skulle egentligen sålt både min M5 och min Audi RS4 i april men har svårt att komma till skott.

Usch vad det är svårt...

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Jag har aldrig saknat en bil jag sålt eftersom anledningen alltid varit ett nytt objekt. Varje försäljning har alltså givit möjlighet till att förverkliga rådande drömbil.

Eller jo, lite har jag grämt mig över en försäljning, hade för två år sedan en Golfcab, den saknar jag. Sålde den bara för att mitt dåvarande fruntimmer inte tyckte den funkade som vinterbil. Ingen märkvärdig bil men ohyggligt charmig och rolig, dessutom en Carmanmodell. Sportstolar, åttiotal, gocartkänsla, rufs i flinten...Suck!
Det är svårt, ibland mycket svårt, min Hellrot 540i/6 #736 sa jag nej två gånger innan Norrmannen fick köpa den, han har kvar den och sköter om den:) (var 2år sedan) det är den jag saknar mest, Scheckheft har #788 540iM/6-96 i Arktissilber, syrran har #631 Arktisgrau-95 och en Tysk har #794 Oxfordgrün-96 brukar kolla upp mina gamla bilar så jag vet att bilen som gav mig mitt namn är borta (; (735i 5vxl E32-87 i Schwarz 086).

#774 och #768 tror jag att jag alltid kommer ha:)

Stephan
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Jo, min e39 528 saknar jag, främst för komforten, E91:an kommer inte i närheten av den. Annars är det väl min första BMW, en 518is E28, som jag saknar mest, tyvärr skrotad annars hade jag köpt tillbaks den oavsett skick!
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Saknar min M3 Cab -97 varje sommar (sålde den för typ fem år sedan), men skulle ändå inte vilja köpa en E36:a idag...knepigt ;)
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Ibland blir saknaden stor efter min gamla E32:a. Vilka välbyggda bilar!
Enormt fin bil, likaså före sin tid!!

Länk

Mvh Jocke W
Visa användare
102
miklagard
523 touring - 00
Volvo v70 -05
Hmmmm.........så jag saknar min M535i -92. Vit. supersänkt, all utrustning, gick som en raket, väghållning som ett strykjärn. Var t.o.m. kul att åka och handla.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Har inte sålt min E38 än men har tänkt göra det. Men varje gång jag sätter mig i bilen och kör en sväng är det som om bilen har blivit en del av mig, trivs så jäkla bra i den helt enkelt! Får försöka hitta en billigare försäkring på den istället för att sälja...

______

Min går också ut på Blocket inom det snaraste. Det kostar mer än det smakar. Jag kör max 500 mil om året, ofta korta sträckor då jag får en snittförbrukning på 2l/mil. Det blir någon billig småbil istället så jag kan ta mig till och från gymmet :-)

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Tänk dig för noga Philip.... kan du se dig komma ångande till gymmet i en Fiat?? ;)
Så länge bilen fått 5 stjärnor i Euro NCAP, är det inte så noga. Bara att vrida om nyckeln och köra. Renault Clio eller Peugeot 206, vilken är "snyggast"? :-)

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.