|
|
|
|---|---|
|
Köpte en ISO kontakt på BMW för hutlösa 413 kr. Sätter i kontakten och kopplar in den i min pioneer stereo,den går igång och allting men det hörs inte ett knyst från högtalana. Vad är fel???! Går bara att stoppa i kontaken på ett vis ju. Kan det ha något att göra med att original kassetten som satt är låst( pga av att tidigare ägare lyckats spärra den med 3 fel inslagna kodförsök) | |
| Vad har du för system i bilen? | |
|
precis köpt bilen så jag är inte helthundra men de borde vara stora för det är 2 högtalare i dörren och sen är de väll vanliga bak antar jag. De är en m3 e36. |
|
| Om du har Hifi-paketet behöver du en specialadapter. | |
|
jag köpte iso kablar från biltema till min 328 och sen skulle montera i pioneer stereo. och det funkade inte heller med att bara plugga i. för pioneer hade inte satt i styrströmskabeln till stegen ;) men det var kableskor och allt så det va ju bara stoppa i ;) sen funka det fin fint. kolla över kablarna så alla sitter i som de ska. // Feeelix |
|
| Kane ! Var hittar man den adepter du säger behövs ???/Pappsen. | |
|
På sid 38 i denna broschyr ser du modell 17033, Länk Finns en sådan på Powerbörsen till salu. |
|
|
jag har hifi ljudet me. satt cd växel och är 10 högtalare i min och det funkade med biltema 8-) ska montera en stereo i en utan hifi ljud i morron och det ska inte vara några problem det heller ;) men lägg ner några hundra till på en adapter om du känner för de. // Feeelix |
|
| 17033-adapter passar inte Bavariasystem tyvär...men tack ändå./Papps. | |
|
Tjena! Grabben gjorde debut på Gotland Ring i lördags. Kul och skönt. Under körning så stänger han av radion som nu slutat fungera. Kanske bara en säkring. Men är det någon som har tips på hur man enkelt och bra kan koppla in Pioneerstereon i det stora systemet. Förutom kontakterna så finns det en remotekabel på Pioneer. Kanske ska den kopplas in? Tacksam för ledtrådar. Förra ägaren till bilen (M3) har haft en vanlig stereo inkopplad men vet inte hur kompisen som hjälpte honom gjorde. / Papps. |
|
|
Jag hade samma problem, Remote kablen skall kopplas in för en del BMW modeller har ett gömt "slutsteg" någonstans. Jag har även som många andra här en Pioneer stereo. Till min så fanns remoten med färdiga kabelhylsor så det var bara att trycka ihop. |
|
|
som Laths min var bara att plugga. kanske skrev otydligt vet inte.. // Feeelix |
|
|
Hej! Ja det är inte lätt att va amatör...med remotekabeln inte ett ljud ens i radion. ISO-kabeln har jag i min 840 med samma pioneerstereo och det funkar kanon,men med lilla systemet i den. CD-växlaren är död i M3:an men radion fungerar.Kan växlarfan ställa till det mån tro??? Bmw-Visby snackade om att byta kabelstamm...men va fan det kostar ju skjortan för grabben... Önskar att jag kunde få kontakt med någon som vet hur man skall bära sig åt för att lösa detta förhoppningsfullt "enkla" problem./Pappsen. PS.Angel-Eysen komm på idag.Riktigt snygg front nu.Skruvar och muttrar funkar bättre än att förstå "kabeldjävlar"...DS |
|
| DIXIE; snacka med BRL eller liknande kedja som kan bilstereo. De är proffs och hittar fel på 3 röda. | |
|
Tjena Laths! BRL föreslår på telefon en kabel (pc9405) som enligt katalog passar ifrån -98 trots att grabben har en M3-94 import vilket han naturligtvis sa ! Kan man lita på killen i telefon eller kanske prova att ringa en gång till för att fråga "någon annan" om det verkligen stämmer??? Har provat flera kopplingar med ISO-kabeln men tji. Hoppas att med hjälp av dig och andra här på forumet slippa fler felköp... Ha en fin helg med god musik.../Papps. |
|
|
Dixie; När jag köpte min ISO kontakt till min M3 dock ej USA,så hade de på media markt en iso kontakt som var för E36 3-serien. Jag tycker det vore märkligt om BRL inte kan skaka fram en liknande. Eller gör som så att åk in till BRL eller Media markt osv och be dem ta en kille som kollar en snabb sväng på det. Det vore ju det bästa så att de får se problemet. Mvh;Christofer |
|
|
Hej! BRL finns inte på Gotland och hittar ingen som kan något om bilens stereoproblem. Får väl bli en resa över till Stockholm så småning om och söka proffshjälp. Radion började funka igen ett tag. Men i ett gupp så lägger den av igen. Lyser bara lite svagt och i displayen står det TP...??? Någon som vet vad det kan betyda? Tacksam för hjälp för utan musik blir det lite trist./Papps. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.