|
|
|
|---|---|
|
Någon som har erfarenhet om hur dom passar (alltså nya M5ans fälgar) på en E34?? har sett några som har det , men sedan har jag hört från någon att dom skulle ta i bromsoken fram o alltså måste spaceas ut ca 6mm... dom skall sitta på en 525a -92 o har alltså inte några stora M5bromsar eller nåt sånt... mvh Danne | |
|
Ring Gummihuset och fråga dom. Dom säljer fälgen och borde veta. Du kan kolla deras hemsida på www.gummihuset.se //Sahlin |
|
|
Sahlin säljer gummihuset M5ans originalfälg?!?!?!? låter otroligt, men ska kolla det på måndag när dom öppnar igen.. mvh Danne |
|
|
NEEEEJ, de säljer kopior såklart! Kan nog vara svårt att få plats med original M5-E39-fälgar (hjul) då de är rejält breda. Bak sitter det 275:or i original. |
|
|
Richard ok - men det är originalhjulen jag har på G. dock med lite smalare däck på... bakfälgarna är 9½ tum o fram 8½ o det är juh inga problem om ET:n är rätt... är ET 20 fram o 22 bak - ska ha 255/35 på bakfälgarna o 235/40 fram... men som sagt - passar originalfälgarna rätt på !?! utan att ta i någonstans? mvh Danne |
|
|
Ber om ursäkt att jag uttryckte mej oklart men det framgick inte så tydligt att det gällde originalfälgar. Att dom skulle vara för breda när dom är 8,5" och 9,5" tror jag inte eftersom många fälgar som säljs är 10" bak. När det gäller ET måttet så har jag själv 8,5" med ET 20. Så det verkar ju som dom skulle passa. Det enda du förmodligen får göra är att sätta på centerringar men det bör inte vara några problem att hitta. //Sahlin. |
|
|
Sahlin ok - thnx... får hoppas dom passar när jag får hem dom... lär väl inte vara så svårsålda annars ;) men vad jag är mest orolig över är att någon har nämnt för mig att det skulle ta i bromsoken fram... varför o på vilket vis vet jag inte, men vi får c mvh Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.