|
|
|
|---|---|
| Svart, import, en ägare i Sverige (8 år). 25 000 mil, går bra i motor och låda. Lite rost på dörrar, bakre skärmkanter och nederkant baklucka. Taklucka som enda utrustning. Vad värderar ni en sådan till? Blivit bjuden 10 i inbyte mot nästan ny bil hos icke BMW-handlare, är det lönt att försöka sälja den själv och få mer? Finns sommar- och vinterdäck, båda på alufälg. | |
|
Självklart ska du sälja den privat. Är det en E36:a eller E46:a? |
|
| Som det står i rubriken, E36 =) | |
|
Jag köpte en 325:a, -95 årsmodell, 16000 mil idag för 10000. Silvermet, 4-dörrars sedan, 4 ägare mm M5-fälgar på sommardäcken samt vinterdäck med alufälgar. Larm, elhissar men ingen AC, Helt ok skick faktiskt... Frasse |
|
|
"dissonans" Tänkte aldrig på att det stod E36 i rubriken =). Coupen är väldigt mycket mer eftertraktad än en sedan modell, så vid försäljning till privatperson så bör du få ut det dubbla alltså runt 20papp +/- ett par tusen. "Frassemannen" jo vi vet om dina fynd som du köper och värderar... Allt ifrån X6 för strax över 100papp...Hmmmmm.... M5-fälgar på en E36:a? Mmmm de lär ju passa jättebra! *host* Duktigt fel ET på de fälgarna! |
|
|
Svårt att sia värde på en så gammal och långmilad bil utan att se den. Om den är i bra skick mekaniskt gissar jag på att den går att sälja hyfsat snabbt för högst 15-20.000. Du skriver inte om det är en coupe, sedan eller touring, så antar att det är en 4d sedan. Om det är en Coupe eller touring kan du nog får ut 5-8.000 till. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Jadu dubilidu....20 papp för en e36:a, med dom milen och den årsmodellen. Riktig klippare du!!! Visst är coupe snyggare men trots allt snart 15 år gammal bil....och dessutom import....njae....känns inte som den mest eftertraktade bilen i min värld. Men försök sälja privat och se vad du kan få. Lycka till Frasse |
|
| Ja, du får garanterat minst det dubbla om säljer den själv. | |
|
Jag skulle ha handlat den direkt för 10 papp... Skambud av firman måste jag skriva. Är bilen bra i övrigt och rosten inte är av allvarligare art så skulle jag provat med utgångspris någonstans mellan 25-30'..först :) Allt går ju att sänka om det verkar "heldött", men du kanske har extremt bråttom att sälja? Trevlig motor och bil det där, betydligt roligare än dubbelvanosen som kom senare.. Mvh Janne. |
|
|
Här i Skåne kan man utan vidare hitta liknande bilar, både touring, sedan och coupe, på bilfirmor för under 20 000. Dock inte på Förenade bil :) Men så är det ju även så att BMW-folket gärna vill tro att deras bil är liite bättre än alla andras BMW-bilar. Missförstå mig inte, jag gillar BMW men det är nog den vanligaste bilen till salu i denna delen av landet. Bara på blocket kommer det in minst 20-25 annonser dagligen!!! Inte ens Volvo har så många nya annonser....trist om man vill sälja. Sen jämför många här med vad andra begär och det är inte riktigt relevant eftersom dom som hittas är ju inte sålda. Dom som säljs för bra pris tas ju bort från annonssidorna direkt. Men kan du få ut 20 000 för din bil så är det bara att gratulera. Frasse |
|
|
"Frassemannen" Kan du inte länka till 10st firmor som säljer 325-328 för under 20papp? Jag har inte hittat en enda........ |
|
|
Det kanske är samma firma som säljer X6or för 126.000kr? |
|
|
Du bör kunna få ut åtminstone 20kkr om du säljer den privat. Import eller ej är strunt samma på en såpass gammal bil, skicket och utrustningen avgör. Med tanke på det ekonomiska läget 1995 så var det inte speciellt många svensksålda 328 som såldes nya så att ha detta som krav lär göra urvalet glest. 10kkr är inget skambud som jag ser det. Skall bilfirman fixa till den samt ge rabatt på inköpsbilen och i sin tur göra en hacka på inbytet låter det rimligt. Jag undrar var alla dessa BMW finns till salu som Frssemannen säger sig se i Skåne. Letar själv E91 325iT/325dT/320dT 06-08. Enda kraven jag har är comfortpaket, sportstolar och xenonljus men dessa lyser med sin frånvaro. Utbudet var mycket större för bara 2 månader sedan. |
|
|
Men hallå? Menar ni verkligen att ni inte hittar BMW till salu för dom pengarna jag säger? Var letar ni egentligen? Ta bara blocket tex, bara i går kom det in över 40 annonser på olika BMW!!! Och minst 7-8 av dom blev sålda /borttagna efter hand, och det är dom med bäst pris naturligtvis. Och tror ni inte mig beträffande 325 för under 20` så åk en sväng och kolla utbudet på lite mindre firmor så får ni se (inte alla som har uppdaterad hemsida Dubilidu). Att dom sen kanske begär 20-25000 i butiken innebär ju inte att dom efter prut får över 20, eller? Och du Lövet: hur länge ska du hålla på med ditt tramsande? Som Kristoffer L sa...absolut inget skambud med 10 kkr...finns tydligen fler än jag som ser det på detta sättet. Men hur går det med försäljningen Dissonans...får du iväg den för vettiga pengar? Lust att uppdatera? Frasse |
|
| Frasse, använder du samma argument när du ska sälja dina "fynd"? | |
|
Henrikk...ja till viss del faktiskt. Jag hittar ofta billiga bilar men säljer/förmedlar dom vidare med bara ett litet påslag. Du vet...många bäckar små..:) Fast visst händer det att bäcken är lite större ibland. Frasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.