|
|
|
|---|---|
|
Har en 325 89 tyvärr utan diffbroms men har skrotat ner en 535ia med diffbroms vad ja fått ut här så passar inte diffen utan o bygga om men kan man flytta över själva innan mätet till e30 diffhuset? Dock vet ja inte hur de blir med utväxlingen kanske blir helt cp me en 535ia diff på en 325 e30 | |
| vet att 535an har 3.0 stod på plåtbrickan o 325 touring har 3.91 kommer väl o bli väldigt dumt med den ändringen? | |
| Går de på något sätt o endast plocka själva lamellhuset med diffbromsen o behålla 325ans utväxling eller är de omöljigt? | |
|
Bara att flytta över org utv, gjorde så när jag bytte innehållet på min gamla 325:a för nått år sen och det funkade riktigt bra. |
|
| Vad bra då för då kan ja få diff på min isåfall | |
| Självklart är de diffbroms ja menar o inte diff | |
| Så inga missförstånd uppstod ska alltså flytta över själva bromsen från 535a diffen o behålla allt i 325 diffen förutom själva mitt delen då så att säga. Men du menade väl så att de funkar | |
|
Har hört massa med att de passar om de är lilla diffen men inte den stora? Denna 535 är 86 i reg men tagen i trafik första gången 15 nov 1985 då är den ju inte tillverkad 86 iallafall. För hörde att de skulle kunna vara samma i tidiga 535or me alltså samma som stora e30 diffen då |
|
|
Innehållet i 535 diffen passar rakt av i stora E30 diffen, passar inte i lilla. Det kan vara lite bökigt att få av "kuggkransen" från diffarna, lika när du ska på med den på den "nya". Jag gängade ur bultarna som håller fast "kransen" lite i taget och tog en gummihmmare och hamrade på bultskallarna på så vis pressa av kransen. Men bultarna som sitter där är förkorta för att pressa av den hela vägen så jag fick byta till lite längre bultar för att få av den helt. När man ska dit med rätt utv på den "nya" diffen så använder du bultarna och dra fast kransen med, först dom långa eftersom dom korta inte räcker till sen så byter du till rätt bultar för att få in den helt i läge. Var noga med att du inte drar fast kransen snett, du behöver bara använda 4-5 bultar när du pressa tillbaks kransen. Ett hett tips är att köpa nya bultar och dra dem med rätt moment, använd gärna gänglåsning som tål olja för säkerhetsen skulle. Inge roligt om ngn bult skulle få för sej att gänga upp sej. |
|
| Ang utv så kan du ju räkna kuggen och på så sätt få fram vilken utv du har på båda diffarna, antal kugg på kransen / på kuggen på den ingågende. Vet att jag hade 3.73 på min 325:a. Hade jag använt utv som var std på 535 diffen så hade jag haft 3.46. Ångrade mej lite att ja inte körde 3.46 i utv, hade gärna vilja nått lite högra hastighet på ettan och tvåan... men det är ju en smaksak, lycka till. Säg till om du undrar över nått mer. | |
|
Vet inte vilken 535 du plockat men på min är de inte samma iallafall har tagit ner min o drivaxlarna in i 535 diffen är mkt grövre så bara där tar de stopp. Tänkte också på o flytta över den till min men de är så mkt som skiljer för att den diffen ska passa i 325 fästena. För en 325 touring 89 har väl stora e30 diffen? Dock så är inte min 325 diff helt frisk märkte jag så helt onödigt var de ej o plocka ner |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.