AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.982

Svarta njurar snyggt?

Hej har en svart z3a.Ska köpa svarta njurar till den.Men vet ej om det blir snyggt vad tror ni?Ha en bra helg.
Smaken är ju olika naturligtvis men jag skulle aldrig köpa svarta njurar, tycker det är riktigt fult.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Mitt korta svar blir NEJ...

___
//Ulf
Tycker vissa modeller kan göra sig riktigt bra i svarta njurar - dock inte Z3...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

På en svart bil kan det bli skitsnyggt. Annars inte..

Tycker jag alltså. :)

Bild en tidigare bil jag haft: Länk
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Hejsan
att det svarta har varit modernt nu i många år bevisar ju inte att det är snyggt för det, jag tror att modet kom från fabrikanterna själva som slapp att ha lösa delar i olika färger under produktionen, alltså ett sätt att spara pengar men den förtjänsten kom ej bilköparna till godo.

Att på ett snyggt sätt kombinera en karossfärg med en avvikande matchande inredning och markerade delar av karossen t.ex grillen, handtagen i krom eller annat dock ej svart kaross svart inredning svart grill ser inte propert ut men det modet har varit förhärskande nu i många år, men när en sådan bil ska säljas idag går det?

Alltså enligt min mening ser det ut som bilen brunnit om allt är svart alltså: inga svarta njurar på min bil, sedan måste du själv välja hur din bil ska se ut inte vad andra tycker hur den ska se ut
mvh Uffe/bildock
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Svart NEJ.

mv
289
mv70
Z3M roadster -97
316i compact -95
Har själv svart på svartbil o gillar det :)
Tycker det ser riktigt illa ut med svarta njurar. Speciellt på en svart bil. Men det är du som ska vara nöjd så köp svarta njurar och testa. Gillar du det inte så har du ju ändå inte kastat ut några stora pengar.
BMW har med Z4 sagt sitt. Budget = svarta njurar, premium = lackerade njurar. Detta är en enligt min mening ganska vettig tumregel.
Ki
257
Kineto
BMW Z4 3.0i (2005)
BMW Z3 M Coupé (2001)
Hmmm, Z4 M har ju också svarta njurar?!
Nä, Z4 M har inga svarta njurar. Jag var ute och kollade alldeles nyss, se själv:

Länk

...eller så hatar jag bara att ha fel. Jag tänkte av någon outgrundlig anledning bara på Z4 pre-facelift, då endast 3.0i hade lackerade njurar och lykthus. Snikmodellerna fick nöja sig med naken, svart (och ful) plast. Vilken tur att Paint kan rädda situationen när minnet sviker och edit-funktionen lyser med sin frånvaro ;)
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Skulle inte byta till svarta njurar i ditt fall. Jag gillar när bilar får behålla sitt orginalutseende.
ol
70
olg
Svart Z3M coupè -99
Svarta njurar och fålgar på min!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.