|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Länken fungerade inte,provar igen.. Länk |
|
|
Menar du att man kan sätta någon typ av shortshift på kopplingen med? Tack för den nyttiga infon, angående shortshift har jag aldrig behövt ha det på någon av mina bilar. Vad tror du om denna som Schmiedmann säljer? Tror du den skulle funka bra? Länk |
|
|
Den Schmiedmann säljer ändrar vinkeln markant eftersom man använder orginal skålen,men därimot så har den sjusterbar(shortshift) det tycker jag personligen inte om,man vet ju hur det blir,dessa insex skruvarsom ska hålla kulan i position kommer att med tiden tappa taget och allt blir bara rackligt..(min åsikt) jag skulle köpa en shortshift som är fast,kanske 25-30% mindre slag.. sen skulle jag inte lägga ut en massa pengar i onödan..titta på denna länk där får man även med skålen som dom troligtvis har placerat så högt som är erfoderligt,i detta kittet får du spak med kulhållare.. nu sålde ju inte denna firman till sverige,men det går säkert att hitta.. priset är ju betydligt lägre åxå..69us=530 kr..fast då tillkommer ju frakt och tull moms,totalt runt 800 kr skulle jag tro. Länk |
|
|
Nu e jag jävligt seg idag men för att se om jag förstår dig rätt. Du menar att Schmiedmanns variant håller en bra vinkel mot lådan men du är orolig över att konstruktionen med insexskruvar kommer att gänga upp sig med tiden? Det jag gillade med Schmiedmanns var att man kunde justera slaget efter egen önskan samt att man kunde justera själva höjden på knoppen. OK kanske inte det viktigaste med höjden men just att kunna justera slaget hade vart skitbra så att man verkligen får det slaget man själv vill ha. |
|
|
Nej,jag menar att vinkeln inte blir bra med Schmiedmann,fast ska man ha sjusterbart slag så blir ju vinkeln fel hur som hällst,du lär få en sned belasting på växelföraren,sen hur stor betydelse det har..det får ju tiden utvisa..=) Men nu pratar vi ju några års växling kanske,och då har du väll sålt bilen..=) |
|
| Borde isåfall kunna åtgärdas genom att man efterdrar skiten när det börjar glappa isåfall? Jag är inte så säker på att jag sålt den om några år, även om det är min första BMW :) | |
|
Dogge: Vinkeln går också att justera så det blir 100% som man vill ha det. Jag har själv denna på min E36 och är helnöjd med den. Mvh Viktor www.schmiedmann.se |
|
|
Hm, enda gången jag upplever CDV:n som jobbig är minut 2-4 efter start då den kan vara muppig om man startar från stillastående. Efter 5min gångtid funkar den alldeles utmärkt. Dvs den märks inte efter 5 min körtid. Är det detta korta intervall ni vill fixa eller retar ni er på CDV vartenda minut ni kör bilen? |
|
| vid start från 0 och växling 1-2 så stör den mig. varm som kall. | |
| Jag lyckades ju torska kortet i söndags så från och med igår 17.22 slipper jag oroa mig för CDV, jobbiga växellägen osv i 1 eller 2 månader framåt såvida inte vi lyckas övertala länsstyrelsen om att jag måste ha kortet i tjänsten :) | |
|
Ouch. :) Sugen rätt rejält. Jag vet (tyvärr). |
|
|
Lyfter denna gamla tråd för att dels hlra hur det går för Dani's 330ci samt short shiften från schmidemann? Är det någon förutom viktor som har testat denna samt behöbs det ny plastkorg till kulan på spaken vid byte? BMW CS #07491 |
|
| Håller med föregående talare. Blåser liv i tråden. Är också intresserad av schmeidmanns justerbara shortshift. Är ju ganska bra pris om man jämför med UCC shoft shifter som kostar 3000kr. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.