AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.064

Inget ljud fram - trasigt delningsfilter?

Zw
3
Zwroooom3
Z3 3.0 -01
Köpte en Z3 -01 förra sommaren och var alldeles för upptagen med att njuta av att köra den för att bry mig om stereon (orginal). I år tänkte jag däremot göra något åt att det låter rätt risigt.

Jag hade också samma problem som beskrivs i flera andra trådar här (men som jag inte hittar något svar på), det låter inget ur de främre högtalarna nere i sittbrunnen, men däremot fungerar båda diskanterna i dörrarna och högtalarna bakom stolarna helt ok. Jag trodde att det var stereon som var kass och gick därför och köpte en ny Pioneer, men det hjälpte tyvärr inte.

Om jag har förstått det hela rätt så bör problemet ligga i delningsfiltret/filtrena. Men var sitter de?? Vill inte gärna slita upp halva bilen för att hitta dem!?

Hoppas att någon här har koll och kan hjälpa mig!!??

/M

--
Utan tak skiner alltid solen på den som tror tillräckligt mycket!
Zw
3
Zwroooom3
Z3 3.0 -01
Är det ingen som har någon input? Det skulle verkligen uppskattas!!

/M

--
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
om du inte har ngt originalsteg i bilen med aktiv delning utan passiva delningsfilter så brukar de sitta i närheten av högtalarna så min gissning är att de sitter innanför dörrsidorna eller klädseln runt om vart nu högtalarna sitter.
Zw
3
Zwroooom3
Z3 3.0 -01
Tack! Det finns inget externt slutsteg så vitt jag vet, diskanterna sitter i dörrarna och bas i kickpanelerna. Det verkar antydas lite här och där att delningsfiltrena skall sitta i dörrarna vid diskanterna.

Ngn som vet hur jobbigt det är att plocka ner dörrfodret för att kolla?

/M

--
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.