AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
49.229

nya saab 9-5

Sida 3 av 6
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Ja du missat det viktigaste av allt; SAAB:en är svensktillverkad ...
blir också galen på prissättningen men tror att man kan få bra rabatter på dem redan nu
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Inte ska man vel behöva köpa en sämre produkt bara för att den är Svensk-tillvärkad?
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Var i Båstad i helgen.
Nya Saaben rullade genom "stan" ett antal ggr. Första gången såg jag den bakifrån och undrade vad det var för anonym häck. Efter ett tag kom den mot mig och då var det en SAAB! Tredje gången såg jag den från sidan och då var den lika anonym igen. Vet inte vad jag tycker om ett tag, men just nu så är den en stor könslös bil. Riktig stor och utslätad. Hade det inte varit för fronten så skulle det kunna vara en kinesisk diplomatvagn.

Byta upp sig? Till vad då?
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Re: M.A. Det har jänkarna gjort i årtionden ...
volvo s80 är ju billigare och kollar man på blocket så kan man få lätt begagnade för riktigt bra priser.. skulle jag köpa svenskt i dagsläget skulle det bli en volvo..
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Highway Star, många jänkare tror att det går isbjörnar på gaterna i Stockholm också:-)
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Vi var i Trollhättan i fredags och där såg vi att antal (konstigt nog) ute i trafik. Jag tyckte de såg riktigt bra ut. Särskilt en röd som svängde in vid SAAB-museet. Modellen ser väldigt lång ut. Den vill liksom aldrig ta slut. Jag tror att kombin kommer att bli särskilt lyckad.

"BMW six appeal"
Såg en motortransport härom dagen strax väster om Trollhättan fylld med den nya SAAB 9-5, med samma vita film som nya bilar brukar ha när de åker på trailer. Hurvida det är kund bilar eller visningsbilar spekulerar jag inte i men det är ju hög tid att den kommer ut till kunder.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Snart augusti och bilen är ännu inte ute på marknaden. Den kommer väl lagom till nästa dipp på finansmarknqden.
bood: vad var det för röd?? tror ej saab visat upp den färgen än men skulle verkligen vara snyggt med en klarröd färg :D
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
bmw_jerry: det var förmodligen den som SAAB kallar "Laser red". Tyvärr tog jag ingen bild själv men här är en från SAABs hemsida: Länk

"BMW six appeal"
den röda var ju faktist riktigt snygg
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Ganska nära imola antar jag?
a ser ju ut att vara ganska lik imola dock lite ljusare.. riktigt snygg :D
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Precis. Ljusare än Imola men riktigt snygg ändå. Ni kan tro att det vreds på en hel del nackar när den svängde in bland gamla rallybilar vid museét. (Starten för Midnattssolsrallyt gick därifrån i fredags morse.)

"BMW six appeal"
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Jag körde igenom Holland idag på väg ner till Paris, och då fick jag syn på en svart 9-5:a. Tänkte först att det var Herr Spyker som var ute och körde :)

Mvh/ Niclas
Mixtus, om du nu är en sådan SAAB hatare samt en svensk industri hatare så behöver du väl inte skriva i denna tråd? Spelar ingen roll om den är placerad på ett BMW forum.

Du talar i nattmössan, du har ingen fakta utan låter din dåliga mot SAAB dra ner tråden till dagisnivå.

Och fint folk kommer alltid sent, gäller även bilar ;)
Visa användare
6
svinto23
520i-89
SAAB 9-5 AERO -05
ja ny 9-5:an ser trevlig å går mycket trevligt på vägen dock tycker jag att saab missar något när man inte kan få den i diesel med xwd, jag tror att man missar många som vill ha bilen som den drag bil...

men en annan trevlig sak är 9-4x å så såg jag 9-x caben å den ser mycket lovande ut,,,

biMMer newbi
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Strongman: du talar om en nattmössa, men själv står du med en dumstrut. Att jag skulle vara en svensk industrihatare är ett resultat av fritt fabulerande från din sida. Däremot ogillar jag SAAB, men steget till hat är långt.

Fakta är att SAABs återförsäljarnät har raserats. Flera återförsäljare har kastat in handduken. Intresset är svagt, för att inte säga obefintligt. SAAB kommer att få det tufft att bygga från askan, och då talar vi inte om hur det går i något avlägset ...hult, ... köping eller ...berg. Vi talar viktiga marknader som USA. Lyft blicken!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.