|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Hoppas verkligen att bilen börjar säljas före april -10 som det stod på nån sida. Förhoppningsvis så kanske dom kan få ut den redan i höst/vinter. Baken ser lite tam ut på sedanen, kombin ser rätt ok ut. |
|
|
Jag gillar den skarpt! Riktigt läcker design både in- och utvändigt. Håller dock med om att inredningen inte är så "Saabish", lite synd kan man tycka... Bytte just bort min 9-5 Aero Kombi 03:a, det jag gillade mest med den bilen var inredningen och stolarna -hoppas nya 9-5 blir lika bra på den punkten. Kan mycket väl tänka mig en 9-5 Kombi TTiD-4 med Haldex och 190 dieselhästar, men det blir nog till att vänta in en lätt beggad...:) |
|
|
Jag gillar den med och hoppas verkligen att SAAB får den satt i produktion så fort som möjligt. Sen behöver SAAB en mindre modell också, typ golfklass tex 9-1 eller hellre 9-2 kunde den heta. Otroligt att GM inte fattade att SAAB behövde en mindre bilmodell mer än en stor och törstig SUV. Förvisso satte dom SAAB emblem på en Subaru men vem ville ha den och den såldes inte i Europa ens en gång. Bottenplatta för en liten modell fanns ju hos Opel Astra men idioterna hos GM fattade noll. Bort med SAAB från GM och in med andra kompetentare ägare. ______ Släpp koldioxiden fri |
|
| Länk äntligen officiell :D kan bli spännande .. ska bli kul att se i verkligheten | |
|
Ser rätt trevlig ut. Men jag har svårt för bakändan. Kan bli riktigt bra för Saab men upp till tyskarna tror jag inte dom når. Jämför man vanliga nya 9-5 med Aero så förstår man att bilen måste vara en Aero för att det ska se rätt ut. Vanliga Länk Aero Länk |
|
| Det är bara att önska folket på Saab lycka till. Hoppas dom nya ägarna tar väl hand om Saab, och att jobben i Trollhättan är säkrade. | |
| Länk priserna klara för nya 9-5an | |
| var o kollade på nya 9-5:an idag och måste säga att jag blev positivt överaskad...tycker att den såg riktigt riktigt bra ut i verkligheten,både in- och utvändigt.. tyckete att det var riktigt bra finish på knappar och reglage kanske inte i bmw-klass men ett klart lyft för saab.. dörrsidorna känndes lite tunna annars var inredningen riktigt bra..undrar nu bara hur den håller ihop också... det ända negativa jag kan komma på är färgerna och bränsleförbrukningen.. känns som om det bara är gråskalan man kan beställa och inredningen bara i olika nyanser av svart.. | |
|
Tror inte på detta i längden. Det kommer att smälla ordentligt nästa gång. |
|
| Jag tror det kommer bli en flopp för SAAB. Bilen är dyr samtidigt som osäkerheten kring märket avfärdar många potentiella köpare. Enligt AMS är en Volvo S80 i Kinetic-utförande billigare än en 9-5 samtidigt som mer utrustning fås och då till ett lägre pris. | |
|
Dessutom är det noll hype kring bilen. Inte många bryr sig, den tillför inget nytt och inte många köpare står på kö. Flera återförsäljare har kastat in handduken. |
|
| läste att saab tänker lägga 1.2miljarder kronor på reklamför 9-5an samtidigt som 9-4x är på gång...tror också det blir svårt för saab men vill så gärna att dem ska lyckas | |
|
Mixtus: Vad har du den faktan ifrån? Varenda 9-5 här hemma har varit fullbokade, inte fått nöjet att provköra än. Ifall du går in på STCS så ser du att flera personer har bokat bilen. Saab säljer bättre och bättre för var dag, och 2:a handsvärdet har ökat dessutom. Jag tror att SAAB kommer lyckas denna gången, går denna 9-5 igenom så tror jag att SAAB som märke kommer överleva långt in i framtiden. |
|
|
Jag körde nya 9-5 med dieselmotor (vet inte vilken dock...) häromdagen och blev mycket positivt överraskad. Den ser riktigt maffig ut med sina dryga 5 meter i längd, läcker inredning och mycket sköna stolar dessutom. Hoppas verkligen att allt kommer gå bra nu... /Masten |
|
|
Tror inte att det är nya 9-5.an som är redningen för Saab. Tror mycket mer på 9-4X och även att det går att mjölka ut lite till av nuvarande 9-3 iform av 9-3X. Sen krävs det en ny 9-3 så snabbt som möjligt. Tror det blir svårt att nå lönsamma nivåer med 9-5:an. Men innerst inne tror jag tyvärr att det går åt pipan inom 5 år. Hoppas jag har fel, men.....vi får se. |
|
| Kul att 9-5:an är "fullbokad" i Knäckebröhult och att den lokala Saabklubben gillar bilen. Problemet, som vanligt, är att man måste se utanför kommungränsen. Bilen måste slå i USA för att lyckas, men hittills har intresset varit svalt. Återförsäljarnätet har tagit stryk och intresset är lika med noll. | |
| trodde faktist att jag skulle se mer 9.5or på vägarna men leveransen kanske tar lång tid elelr så har folk avstått från köp | |
|
De har inte börjat levereras än så länge. Allt du ser på vägarna är test- och förseriebilar. ------- //Lövet |
|
|
I nästa nummer av Auto Motor och Sport kommer det en testduell med 9-5 mot Audi A6, BMW 5-serie och Volvo S80. Vet dock inte vilka motorer som ska testas. |
|
|
Jag har länge varit och är fortfarande en anhängare av Saab men nya 9-5 och dess prissättning får mig att fundera. Jag gick in på Saabs hemsida och byggde en 9-5 Aero 220hk XWD manuell. Kryssade för det mesta (om inte allt?) i utrustningslistan och kom ut med 542.000 kronor. Sedan gick jag in på BMW:s hemsida och gjorde om samma sak med en F10 528i, 258hk. Kryssade rätt friskt där också och fick med det mesta såsom Navi Pro, DSP, M-chassi, shadowline, dakota brunläder, 19-fälgar samt annat krims krams. Den slutade på cirka 570.000kr. Skippar man 19-tummarna och kör på 18 så hamnar man i samma prisspann som 9-5:an. Självklart fanns det mer utrustning att välja till för BMW:n men frågan om allt man kan utrusta BMW:n med ens är valbart till 9-5? Mitt val hade varit enkelt. BMW för hela slanten. Eller missar jag något? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.