AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
49.223

nya saab 9-5

Sida 1 av 6
snart är nya saab 9-5 här och det avslöjas nya saker hela tiden Länk ser ut som om bilen kan bli riktigt bra och kanske rädda saab tills vidare.. vad tror ni?? gällande formen så ser den bra mycket större ur än dagens .. hoppas bara tt gm inte har snålat för saab har verkligen potential.. vad tror ni??
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Såg bra ut men hoppas att dom lyckas med det som många inte gör - att få både bak och framparti att se riktigt fint ut!
dem har ju haft en hel del spännande koncept som sett riktigt snygga ut .. skulle vilja se en saab i golf-klassen
Hoppas det går lika bra för 95 denna gång. Jag unnar Saab det efter alla år av förluster.

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Oerhört avslöjande bilder... Det är ju helt omöjligt att bedömma hur den ser ut i helhet. Enda man kan se är ju att bakljusen påminner om senaste 9-3:an.

MVH Christofer
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Saab..? Skulle inte dom konka?

__
/Chrille
Nope, men de har gått med förlust i ett antal år.
Nu är det ju 2-3 spekulanter som är sugna på att köpa loss SAAB.
Länk lite bilder på nya saab-modeller.. visserligen täckta men man ser ändå väldigt mycket.. ser riktigt lovande ut.. den nya jeepen kan bli en hit
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Personligen har jag ingenting emot att Saab somnar in för gott. Har inte hänt något skoj de senaste tio åren.
saab har haft en hel del spännande concept men tyvärr har gm stoppat det mesta.. skulle vilja se en saab i golf-klassen.. skulle själv vara sugen på en sådan
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Personligen tror jag inte att det räcker med en lyckad 9-5. Krävs nog en 9-4X inom kort också som slår. Sen behövs det nog att försäljningen på 9-3 får en skjuts uppåt också. Men det kan nog lyckas med hjälp av 9-3X. 9-3X har ju fått riktig bra kritik i tester så långt.
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Samt så måste det finnas en rejäl dragare om den ska säljas i husvagns-Sverige...typ 9-5X med släpvikt 2100kg

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
De forlanger bara doden.
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Den enda möjligheten för Saab att överleva är att tillverka en bil som människor i Usa och Asien vill köpa. Där finns den största marknaden. En bil som bara säljer i Sverige har de redan haft i många år och det var ingen hit. Skall man sälja bil i Europa måste det vara en småbil med diesel.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Med stigande bensinpriser kommer nog intresset för bensinslukande suvar att minska, och som Europa skrev borde man nog försöka komma in på marknaden i Usa och Asien eftersom där finns stora folkmassor som vill ha en lagom stor bil med bra bränsleekonomi.

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Baklyktorna ser ut som nya Mercedes.
Länk

Nu är det slutgiltiga resultatet avslöjat.

Jag är överlag positiv, dock med några förbehåll.

1. Överhänget bak - rekord?
2. Plastig, plottrig inredning?
3. (gyro?)mätare? Kom igen...
4. Väldigt lik Insignia och den amerikanska motsvarigheten. Interiören är mer eller mindre densamma på 9-5 och jänkaren.

Jag gillar dock fronten och fönsterlinjen. Gillar även att instrumentpanelen lutar neråt och är vinklad mot föraren.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Najs! Ska verkligen bli kul att se den på riktigt så småningom. Håller med om plastigheten, ser ut att vara både plottrigt och plastigt inuti. Mååånga knappar på mittkonsolen.

Ska också bli kul att se hur diodraden som sträcker sig över hela bakluckan ser ut live.

Mvh
Wiberg
Tyvärr tycker jag nog Saaben var fulast av kusinerna. Helt ok bak men fronten ser väl sådär ut. Får vänta tills man sett den live innan man gör slutbedömningen.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Synd bara att det var sa lite wow-faktor. Slatstruken design som knappast lockar dem som aldrig tidigare agt en Saab. Sakert underbar for de redan ar fralsta, men inte for ovriga potentiella kunder. De hade behovt en Bangle eller Audi overhaul. Da hade det rort om ordentligt i grytan, men som det ar nu ar det bara en enda stor gaspning. Saab var tvungen att gora nagot radikalt for att overleva - vaga ta risker. Nu hander det nastan ingenting. Jag ar besviken.
designen var riktigt snygg men inredningen kanns inte saab tyvarr :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.