|
|
|
|---|---|
| Jag har tänkt montera den tv on-the-movedosa som säljs av Dension Sweden. Dosan ska kopplas in bakom navigationsdvd-spelaren. Enligt den tyska(!) bruksanvisning som medföljde sitter den plastskiva som täcker dvd-spelaren endast ditsatt och inte fastsatt. Detta stämmer dock inte in på min E61 -07, där den defintivt sitter fastsatt. Någon som har förslag på vilket verktyg jag ska använda för att lossa spärrarna upptill? | |
m3_kosova |
Aje shqiptar? Mitrovica Po Qka Mendove |
| Fel ställe för sightseeingtips? Eller är min albanska lite ringrostig? :D | |
| Det löste sig i alla fall till slut genom två tunna spacklar som jag lirkade med i sidorna på skivan. | |
|
Skulle vara roligt att höra om du kan titta på TV när du kör Jag menar så att man får ngt utbyte av det inte bara en massa flimmer och skit Väntar tacksamt på svar Ha de T |
|
|
Är också intresserad av hur det funkade. Inga bieffekter? DVD-Navi och allt annat funkar som tidigare? /Johan |
|
|
Forumet låg nere igår när jag skulle svara, så jag beklagar dröjsmålet. Jo, det fungerar jättebra nu. Man märker inte av några "bieffekter" när det gäller navi osv. Själv funktionen för att se tv under gång aktiveras genom att hålla ned "menu" 3s efter motorstart. Tydligen måste funktionen vara avaktiverad vid motorstart för att navi ska kunna kalibreras. Det fungerar nu hur bra som helst att se tv medan bilen körs. Dock är jag väl inte helt nöjd med Densionsweden. När jag skulle köpa mackapären frågade jag om den var lätt att montera osv. "Inga problem", blev svaret. "Det är plug 'n' play". Jag var väl inte riktigt beredd på hur mycket känslig "inredning" som skulle demonteras eller att instruktionen skulle komma på tyska och dessutom att sista punkten var lite rumphuggen. Efter lite googlande efter en engelsk beskrivning och lite prov och försök fick jag igång systemet. Dessförinnan hade skärmen varit kolsvart och jag hade fått hjärtsnörp. Ska man ge sig på det här får man alltså vara beredd på att det är rätt mycket demontering av mittkonsollen inkl dvd-spelare som gäller och att det är rätt kinkigt att få kablaget på plats. Men klarar jag det så klarar nog alla det. Slutet gott, allting gott! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.