AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.581

Halvljusautomatik urfunktion e39

Visa användare
23
pinstriperfromhell
525i Touring -01
320d Touring -10
Hej på er! Frugan kom hem idag o sa att alla blinkade åt henne. Så ja gick ut o kollade, då såg ja att halvljuset ej va tänt. Men de gick att slå på me ljusknappen! Den e svansksåld. Sitter de ett relä nånstans eller va kan de va? Hoppas på svar!

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
?! Ställ lysvreden så långt till höger det går så är automatiken aktiv.
Har du den i läge 0 så är det alltid av.
Ställer du den i läge (A) så är den i autoläge (lyset aktiveras endast vid skymmning och mörker, meningslöst i Sverige men bra i tex. länder där man kör med lyset av på dagen och slipper slå på det i tunnlar etc, tror dock inte denna funktion finns på svensksålda bilar. Det vore ju rätt korkat :)

__
/Chrille
Automatik som du beskriver där belysningen är släckt i (A) läget finns även på svensksålda bilar, iaf på 3-serie e46.
Visa användare
23
pinstriperfromhell
525i Touring -01
320d Touring -10
Hej! Jag va ut o vred knappen till noll o sen tillbaka nåra ggr , då funkade de igen som de ska!!!?? Knepigt

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Är ju självklart tillval men vem f-n e så dum och väljer det när man bor i Sverige?
Bra på tysklands-semestern iofs ;)

__
/Chrille
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Tycker det låter som att frugan har varit och vridit lysvreden till 0-läget ;)

__
/Chrille
Visa användare
211
Boulejohan
316i -93
540 IAT -02 med M-paket
Deejaywasp: Den finns på svensksålda bilar med kan jag meddela och jag svor ett antal gånger första dagarna innan jag kom underfund med A-funktionen......Som sagt tidigare......auto-halvljus är längst till höger!

MVH

JIKen
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Längst till höger? Jag har för mig det är sett från vänster: (A) - 0 - Parkljus - Halvljus
Eller är ju helt ute o cyklar nu?

__
/Chrille
A-läget fick alla bilar som försetts med regnsensor. En av fotometrarna är på något sätt integrerad med sensorn i framrutan ovanför backspegeln. Så det var inget specifikt tillval som man betalade extra för.
Visa användare
211
Boulejohan
316i -93
540 IAT -02 med M-paket
Ja precis, kanske fel formulerat av mig men jag menade det normala "svenska" halvljuset längst till höger......

MVH

JIKen
Nej, du har rätt A-läget är längst till vänster, men halvljusautomatik är längst till höger! A:et innebär inte halvljusautomatik utan bara belysningsautomatik. Om du fattar vad jag menar.
Visa användare
23
pinstriperfromhell
525i Touring -01
320d Touring -10
Tror du har rätt Chrille!!!!!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.