|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Frugan kom hem idag o sa att alla blinkade åt henne. Så ja gick ut o kollade, då såg ja att halvljuset ej va tänt. Men de gick att slå på me ljusknappen! Den e svansksåld. Sitter de ett relä nånstans eller va kan de va? Hoppas på svar! | |
|
?! Ställ lysvreden så långt till höger det går så är automatiken aktiv. Har du den i läge 0 så är det alltid av. Ställer du den i läge (A) så är den i autoläge (lyset aktiveras endast vid skymmning och mörker, meningslöst i Sverige men bra i tex. länder där man kör med lyset av på dagen och slipper slå på det i tunnlar etc, tror dock inte denna funktion finns på svensksålda bilar. Det vore ju rätt korkat :) __ /Chrille |
|
| Automatik som du beskriver där belysningen är släckt i (A) läget finns även på svensksålda bilar, iaf på 3-serie e46. | |
|
Hej! Jag va ut o vred knappen till noll o sen tillbaka nåra ggr , då funkade de igen som de ska!!!?? Knepigt |
|
|
Är ju självklart tillval men vem f-n e så dum och väljer det när man bor i Sverige? Bra på tysklands-semestern iofs ;) __ /Chrille |
|
|
Tycker det låter som att frugan har varit och vridit lysvreden till 0-läget ;) __ /Chrille |
|
|
Deejaywasp: Den finns på svensksålda bilar med kan jag meddela och jag svor ett antal gånger första dagarna innan jag kom underfund med A-funktionen......Som sagt tidigare......auto-halvljus är längst till höger! MVH JIKen |
|
|
Längst till höger? Jag har för mig det är sett från vänster: (A) - 0 - Parkljus - Halvljus Eller är ju helt ute o cyklar nu? __ /Chrille |
|
| A-läget fick alla bilar som försetts med regnsensor. En av fotometrarna är på något sätt integrerad med sensorn i framrutan ovanför backspegeln. Så det var inget specifikt tillval som man betalade extra för. | |
|
Ja precis, kanske fel formulerat av mig men jag menade det normala "svenska" halvljuset längst till höger...... MVH JIKen |
|
| Nej, du har rätt A-läget är längst till vänster, men halvljusautomatik är längst till höger! A:et innebär inte halvljusautomatik utan bara belysningsautomatik. Om du fattar vad jag menar. | |
|
Tror du har rätt Chrille!!!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.