|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en 120i eller 120d och det står specat som automatlåda, är det alltid en steptronic eler finns det varianter med och utan detta /T | |
|
Vad jag förstått är det alltid steptronic med automat. Men den där steptronic använde jag aldrig! Visade sej vara helt värdelös! Tex om du har stepat till växel 2 o gasar på så växlar den ändå automatiskt till 3an. Likaså växlar den ned automatiskt om du väntar. Alltså den fungerar jättebra om du själv växlar innan automaten väljer att växla... Hur kul är det på en skala? |
|
| Håller med Ingemar när det gäller den form av Steptronic som 1-seriena har är inget att ha i manuell-läge. Däremot är jag väldigt impad över den 530d Sportautomat som vi har på företaget. Den ger mellangas vi nerväxling, styvar upp styrningen osv. Samt att den inte lägger sig i vad lika mkt som de vanliga steptronicsen. Undrar om vi får se den i ettan? Vet att den finns i nya Z4 och 3-serie coupé. | |
|
Ok, men hur ligger det till med aut.lådorna, är de fem eller sex växlade, de jag tittar på år 06:or ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.