|
|
|
|---|---|
|
Tja, Har en eisenmann dämpare bak påbilen men tycker inte det låter så som jag hoppats.var sport versionen och inte race. funderade då kanske om man skulle ta bort mittendämparen för den sitter ju kvar och sen sätter man raka rör under bilen där den suttit. Någon som har erfarenhet hur det kan låta ellerom det är bra att göra så. Förresten nån som vet vad kattarna på e60 sitter. Eller om någon har annat tips som kan hjälpa mig. Tacksam för svar Har en bmw 525 e60 | |
| Det tar ca. en månad förän den får det rätta ljudet (högre), sen om man vill ha mera ljud kan man ta bort den andra ljuddämpparen, till e46 finns det ett rör att sätta dit men jag vet inte om det finns till e60 | |
Gemini__ |
Synd att du inte hörde dig för innan du beställde en "sport-variant", men systemet har en inkörningsperiod som sagt. Hur många mil har du kört med systemet monterat? |
|
trodde race skulle dåna förmycket men sporten lät för lite, kört runt en 40 mil nu med det monterat. |
|
|
Det är ju en smaksak, men jag tycker race låter för lite också egentligen. Ska du få ut mer ljud, får du nog antingen sälja din dämpare och köpa en som låter mer, eller så köper du extraktorgrenrör + racekattar och monterar. Tar du bort mellandämparna ska du få ett något högre ljud , men samtidigt mer högfrekvent. Men det är marginellt. //Jesper BMW - Better Make Way |
|
| ferrita! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.