|
|
|
|---|---|
|
Länk (har själv en BMW 5-serie och en Audi A4 =)) Vad tycker ni - kan man lägga något värde i undersökningen? If it aint broken - dont fix it | |
| Ja, den stämmer ju väl: årsmodeller 03/04 visar att BMW 5-serie har ett uselt rostskydd, medan 04/05 (modellbyte från E39 till E60) har ett gott skydd. | |
|
E60 har som jag trodde ett bra rostskydd ty man har ju knappast sett en E60 med så mycket som en antydan till rost... Visserligen så är den vagnen inte så speciellt gammal.. men ändå. Gamla E39:an har ett sämre skydd, vilket också undersökningen visar.. Dock anser ju jag att tidiga(fram till ca -00) E39 har ett relativt bra skydd mot rost, iaf så har min E39 knappt någon synlig rost alls... En liten bubbla vid någon plåtvikning på bakluckan och lite lite tendens till bubblor i "fågelbadet"+ ett stenskott i ena bakskärmen som måste läggas lite lack på för den har börjat bli angripen av rosten efter vinterns saltslask o grussprut. Annars är bilen i kanonskick skulle jag vilja säga.. Mvh Janne. |
|
|
Jag har haft min 520-97:a sen 2001, och har fått jagat smårost hela tiden, men annars en förbaskat bra bil. BMW CS #5206 |
|
|
Gaaahh... Nu när bilen var upphissad hos den lokala däcknissen så hittade jag lite mer rost :/ På bakpartiet, runt 2 st pluggar som satt där?!?, just i "spalten" ovan kofångaren om ni med E39:or vill kontrollera.. Jaja...bilen är ju inte ny som sagt ;) Men jag håller med Christer om att E39:an är en otroligt bra bil sammantaget...mycket komfort för pengarna, går billigt och har hyfsad prestanda(läs tillräcklig för Svensk vardagskörning). Mvh Janne. |
|
| Helt klart, Janne! Min fultjugotrea är det bästa brukselände jag ägt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.