|
|
|
|---|---|
|
Hallå där Bmw-diggare! Skall nu skaffa en Bmw E31,alltså Bmw 840 eller 850 och ingen Volvo av samma siffra så de som försökte nu att vara lustig kan "skippa" det :-) Har en del frågor till er som har erfarenhet av denna bil! Vilken är skillnaden mellan 840 respektive 850 ? Vilken är bästa köpet som jag bör inrikta mig på? Vad skall man titta extra noga på när man inspekterar denna Bmw,vilka är de vanligaste felen? Övriga för,nackdelar och tips ÄR av stort värde! Tack på förhand! Och....Krama Varandra I Trafiken!! Bmw=Bil_Med_Wett | |
|
Det finns massor av trådar ang. detta men först och främst. 840:n saknar 4 cylindrar, annars ingen direkt skillnad. Mitt tips, baserat på egen erfarenhet, är att provköra många bilar innan du bestämmer dig. Det tar ett tag innan du själv fattar vilken nivå du vill börja på. Asken skrev i någon tråd att alla bilar kan renoveras till nyskick igen om man vill men det tar tid och kostar. Så hitta en bil som har rätt nivå för dig. Jag provkörde typ 8 st 850 och en 840 innan jag köpte min första 850. Alla med automat. Kände ingen direkt skillnad mellan 840 och 850. Vill dock slå ett slag för 850Ci från sent 1994 med M73 motor och Steptroniclåda. Då får du en bil som känns väldigt modern i motor och vxl. Tillverkades bara 1218 st och det finns bara en till salu i Sverige just nu. Lycka till och ut och provkör. /AGW |
|
|
Ett stort TACK, AGW mvh Mats Och....Krama Varandra I Trafiken!! Bmw=Bil_Med_Wett |
|
|
Mellan 840 och 850 är det väl ingen större skillnad vad gäller prestanda eller komfort, men som kan framgå av många tidigare trådar vill jag påstå att det ur vissa aspekter skiljer väldigt mycket mellan V8 och V12. Framför allt avgasljudet. :-) Men sen är V12:an en så mycket mer komplicerad motor, med fler potentiella felkällor och fallgropar. Personligen kan jag faktiskt inte se en enda anledning till att rekommendera köp av 850 före 840, förutom att det möjligen kan anses som "manligare" att åka V12. Men som vanligt bör det enskilda exemplaret styra, det finns ganska många skröfsiga bilar out there. |
|
| +40 hästar, mera vrid och fler objekt att välja på kan ju vara goda skäl...? | |
|
+40 häst? Tjavars, om det verkligen är så att V8:an (både 4,0 och 4,4) har 286 så är det väl så då, från MY95. Jag betraktar fortfarande inte skillnaden som STOR. För egen del har jag hittills inte saknat vare sig pållar eller moment. Men visst, utbudet av 850 är påtagligt större, dock dominerat av ganska tidiga årsmodeller tror jag? Om något så skulle jag vilja rekommendera en så sen årsmodell och så lågt miltal som möjligt. |
|
|
Det finns en 850 -96 med M73 och steptronic ute på Blocket i Malmö som jag provkört, sen har vi ju 840:n i Örkelljunga som jag också testat. Skicka pm. om du är intresserad. /AGW |
|
|
Csi med 381hk och alpinan skickar väl på lite extra den med. Åkte röd och helrätt bil igår, premiär i en V12a. Vilket ljud, vilket vrid. Jag personligen väntar på en automat när kontot är fyllt men den gick utomordentligt fint med manuell låda. V8 är väl ok, gött ljud det med. The way we see the problem is the problem. (?)www.helrätt.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.