|
|
|
|---|---|
|
Har problem med att få igång min 320d -00 och misstänker att det kan ha kommit luft i bränslesystemet pga att jag hade bränslerören bortkopplade från spridarna i ett par dagar. Har hört att systemet ska vara självluftande men litar inte riktigt på det. Jag har lossat rören vid spridarna och vridit på nyckeln tills det kommer ren diesel men bilen går inte igång. Har då lossat ännu en gång och då finns det mer luft. Bilen startade utan problem innan jag gjorde detta och jag har inte skruvat på nånting mer än rören vid spridarna. Nån som har en idé om vad det kan vara för fel?? | |
|
luft försvinner väl direkt när du försöker starta den då det inte är ett helt tätt system? det liksom pushas ut och in i cylindern tills det komemr soppa eller har jag fel? |
|
|
Jag har väldigt dålig koll på hur systemet fungerar men det jag har fått höra är att små luftfickor är inget problem för systemet att få bort. Däremot när man fått in massa luft (vilket jag verkar ha fått) så kan detta ställa till med problem. Inte riktigt samma sak men jag vet att på nyare Scania lastbilar finns även detta problem, där trycker dom på något sätt bränsle genom hela systemet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.