|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har en bmw 525 tds-96 som ja har bytt motor i. Motorn jag satt i är från en manuell 525 tds -93 alltså "gamla" pumpen. Min bil är automat så jag har tagit min gamla kabelhärva och bara skiftat över. allt passar ju i kontakter och så och hoppades att ja skulle ha turen att de bara var att vrida på nyckeln. Men så är inte fallet. Den vägra starta. Jag tror nu alltså att den "gamla" pumpen. alltså den som sitter i min bil ju har en helt annan givare som styr ställverket ? Kan jag bara byta över givaren från min förra pump ? De lyser en lampa i bilen nu som inte lyst innan. Ser ut som en liten spridare. Alltså lirar inte elektroniken ihop med den pumpen som jag har nu? Eller är de mer grejer som skiljer? Har jag missat något? har dubbelkollat flera gånger så alla kontakter är kopplade. Går de göra nåt åt detta eller måste jag byta tillbaka härvan från den manuella och stoppa i en manuell låda? Eller räcker de kanske att bara byta boxen till en automat 93 box ? Nån som ligger på en man kan låna `? Är väldigt tacksam för snabba svar. Står nu utan bil. Mvh Fredrik | |
|
Har bytte box till den manuella boxen. Sågade bort en bit av "fästet" så den gick i härvan. Nu får den diesel men startar fortfarande inte. Ingen som haft detta problemet ???? |
|
|
Tycker de är väldigt konstigt att ingen på detta forum tidigare varit med om liknande. ? Mvh |
|
|
Löste de själv.. Satte över mitt gamla ställverk. Var lite justering men de var inga bräck. Ni kan ta bort tråden om ni vill.. Mvh Fredde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.