|
|
|
|---|---|
|
Tjena gott folk, har länge läst på autopowers forum men aldrig egistrerat mig förän nu :) Det jag tänket fråga er, visa, människor om är en bil jag spanat in under några dagar - en 528 E39 M-sport - 00 Länk Har ringt på bilen och snackat med snubben, verkar vara ärlig och berättar att bilen är i topskick, allt är orginal, enda som är modifierad är nya stötdämpare som sänkt bilen ca 15mm, vidare är alla filter samt oljor (ink automatlådan) bytta, nya bromsar (ink bromsklossar, bromskivor, bromsvätska osv). Allt i allt en fin bil säger han där det enda felet är lite pixelbortfall samt att mugghållaren på baksätet inte vecklas ut. Jag har inte sett bilen ännu då jag arbetar i KBH men vill inte åka upp utan att ha en prisbild i huvudet som är rimlig. Nu har jag visserligen läst era inlägg tidigare, bla om att M-sport ger en bättre andrahandsvärde osv men det jag är kluven på är vad man ska erbjuda säljaren för bilen. Klart är det att liknande E39 525 -02 med M-sport går för ca 100k på blocket, dvs efter man drar ner priset landar dom kanske på 85-90k, klart är också att andra 528 -00 med Msport gått på 63-68K dock med mer mil på mätaren. Så vad är rimligt? I mitt huvud tänker jag 70-74k men tänker samtidigt att det är en 9 år gammal bil coh att 10k mer ger än nyare bil. Vad säger ni? /M | |
|
Årsmodell gör ju mycket när man skall sälja men hur länge skall man ha den och hur mycket kör man Bilen du länkar till ser riktigt fräsch ut tror iofs inte att man kan pruta de pengarna på den bilen som du nämner iallafall inte på ett tag och då kanske den redan är såld Men kan man köpa den och ta med till DK eller du skulle ha den i Sverige Att ha den reggad i Sverige och nyttja i Dk är ju ett allternativ även om grannarna i väst också har sin del av avundsjuka och gärna anmäler sådant har en kompis i Dk som fått problem med sina grannar |
|
|
Bilen du länkar till har INTE M-pkt! Enligt min åsikt ser den inte snygg ut om du jämför med en med äkta fabriksmonterad M-pkt med allt vad det innebär Länk! ! Bilen jag länkar till ser riktigt fräsch ut i verkligheten! Dock så ska man väl egentligen passa sig för handlaren i fråga. Men om du kollar upp bilen ordentligt kanske det kan vara ett bra köp till en 70-80'! Den har antagligen råkat ut för en E39 M-pkt och xenon stöld därav nya, blanka strålkastare och nya stötfångare fram och bak samt nylackad höger bakdörr (syns tyvärr tydligt). Lycka till! |
|
|
Håller med om att bilen ser riktig fräsch ut! Bara de feta däcken med fälgarna måste ha kostat minst 30000 kr nya. |
|
|
Några 30000:- har hjulen knappast kostat, snarare runt 15000:-. Bilen ser väldigt fräsch ut, men för de pengarna borde det gå att få en fin 525/530 01- med originalmonterat M-paket. MVH Christofer |
|
|
Sen står det att den är Svensk-såld. Reagerar på att sportratt saknas. Sport-ratten ingick i komfort-paketet på dessa i Sverige. Sen hade nog jag tagit en fin 528 framför en 525.Lite mera vrid,och oftast betydligt billigare. Denna verkar iallafall vara fin.Dock lite dyr,ska nog ned 10.000. |
|
|
För att förtydliga.Sportratt har i princip alla sv-sålda E39:or mellen 1998-2000. Med och utan M-paket. |
|
|
Bilen är svensksåld, däremot är det inte en -00 utan en -99, uttagen 990528 MVH Christofer |
|
|
En annan sak jag reagerar på är hur han lykats sänka bilen med andra stötdämpare, men tydligen inte fjädrar. Har han satt på dämpare som är för mjuka? MVH Christofer |
|
|
Den är mkt välutrustad för att vara sv.såld och ser fin på bilderna. Tycker ändå att den är 15-20.000 för dyr med tanke på att det är MJ99 och inte orginal M-paket. Färgen är inte heller speciellt populär, men det är ju en smaksak. För dessa pengar skulle jag kolla på denna bil Länk istället. Om jag inte redan precis köpt bil hade jag varit spekulant på den. Den har dock 10 ägare, men säljaren kanske har en bra förklaring till detta. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| Är nog ett bättre köp."Istort sett fullutrustad",dock ingen navi. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.