AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
990

Hur jämna ut höjden på en E46?

Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Jag spanar på en E46 som jag ev. köper och såg direkt att framhjulen har mer utrymme upp till skärmen än bak där bilen sitter lägre. Vad är enklast att göra för att få bilen lika hög fram och bak?

Jag vill helst inte kapa i fjädrarna så har ni några andra tips?
Om man köper sänkfjädrar, kompenserar de upp detta fenomen eller?

Tack på förhand.
gr
117
grymmlund
330 Touring 01
320 sedan 92
320 coupe 89
Kolla fjädrarna bak om dom är brustna, vanligt på E46 touring iaf.
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Jag e mekaniker på BMW, bilen är undersökt och inga fel finns på den. Jag har inte mekat på BMW så jättelänge men enligt mina arbetskamrater så är det vanligt på E46 att fronten är högre upp än bak.

Så vad tror ni? :)
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
jag har satt på sänkningsfjädrar på min som sänker 40/20 tycker det blev precis som jag vill ha det. Länk
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Helt klart bättre än original men jag e en sån som e riktigt CP i huvudet och är lite perfektionist så jag nöjer mig inte förrän det är i princip helt jämt. Om man utgår ifrån att du inte har lastat bilen så skulle jag vilja ha ner din front ännu ca 2-3cm men vem vet, jag kanske försöker uppnå det ouppnåeliga?

Jag vill inte kapa i fjädrar och det kanske inte finns några fjädrar som jämnställer front och bak, eller?

Hilfe :(
da
23
da_eddah
Bmw 325 M-pkt
Jag kan skicka foto till dig i nästa vecka och se om du blir nöjd med hur jag ska göra. Jag upplever nämligen samma irritation som dig och min bil är originalsänkt 15mm med M-paket 1. Nu har jag köpt H&R fjädrar som ska sänka 35/10 - får se om det blir helt jämnt då eller om den lutar lite framåt. Men hellre det än tvärtom :)

återkommer, ska monteras mån-tis.
vill du kan jag maila bild på min coupe som jag lyckades sänka precis som jag ville ha den. dvs jämnt både fram och bak.
Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
Här kommer en bild på min som är sänkt 45/30. Tycker detta gav bilen en bra symmetri.

Länk

//Sackan
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
da_eddah: Du får jättegärna skicka foto till daniel.gabriel@bredband.net när du har monterat din sats. Det låter ju bra med 35/10...det är ändå 25mm skillnad så det kanske blir bra, hoppas det :)

Mottroz: Skicka gärna bild, samma mail dvs daniel.gabriel@bredband.net och du får gärna skriva vad för sats du har köpt eller om du gjort på något annat sätt.

Sackan: Helt klart ännu bättre....meeeen...lite mer i fronten hade jag velat ha ner den. Hajar du nu hur jobbigt det är att va jag hehe.
Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
Kolla på schmiedmann.se
Där har dom satser på både 60/20 och 60/30, det borde ge dig det du vill ha.
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Följdfråga: Hur tror ni det skulle bli om man ger fan i att sänka bak och endast sänker fram? Visst hårdheten lär väl bli annorlunda kanske men rent utseendemässigt? Tror ni det blir mkt skillnad i hårdhet mellan fram och bakvagn om man bara sänker fram?

Jag har tittat på era bilder om och om igen och i princip alla era sänkningssatser diffar ca 25mm mellan fram och bak. 45-20 och 30-10 osv är ju fortfarande samma diff på ca 25mm. Fan detta va inte lätt att lösa.
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Sackan: Tack för tipset, ska se på den sidan :)
Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
sitter 60 fram på min och kör med orginal mfjädrar bak på min så blev den linjär

Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Du har inte lust att skicka bild?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.