|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar starkt på att köpa en E70 3,0d 2007, men skulle vilja veta om man kan hitta någon spec någonstans vad som ingår i standardutrustningen i denna bil? Exempelvis ISOFIX-fästen finns det? fram och bak eller bara bak? Hoppas ni kan hjälpa mig! | |
|
Här kanske det står det du vill veta. Länk Isofix bak ser ut att vara standard, men jag hittar inget angående passangerarstolen. Mvh Johan |
|
| Tackar! Det kan inte vara så att vissa saker har blivit standard nu som inte var det 2007? | |
|
Det är möjligt men oftast brukar förändringarna komma vid ny modell eller facelift. Jag tror att det är samma standardutrustning nu som då, men har inga konkreta källor på att det stämmer. Mvh Johan |
|
| Det blev en X5a. Hämtad i torsdags. Vilken drömbil!!! | |
|
Nu har du snart kört 2 månader, vad ligger du på för bränsleförbrukning? Tack på förhand |
|
|
Den är otroligt snål faktiskt, jag är supernöjd med bilen. Testade sträckan Sundsvall-Uppsala-Sundsvall och körde laglig fart plus 10% delar av sträckan och då låg den på 0,78. Tror att om man kör lugnt kan man nog hålla utlovade 0,72 eller nära det. Men det största skillnaden mot en motsv, bensinare är när man pressar bilen. Jag körde vilt första tanken, testade mkt, fullgas accelerationer, kick down och bara stadskörning, helt enkelt max vad den kan dra med min körning, Tankade och då hade den tagit 1,09 l/mil. Det är ju framförallt om man kör mkt stad som dieseln sparar pengar, 3,0 bensinaren går nog att köra ganska snålt (0,8) vid lugn landsväg men med den senare körningen finns det inte en chans att den går under 2l/mil. Sen är ju bensinaren också väldigt slö i omkörningsspannet 90-150. Medan dieseln bara ångar på. Grymt vrid! (520nm) Kickdown i 90 sen trycker den på upp mot 125 och när den sen får växla och komma ner i varv till runt 2000 så skjuter det på ordentligt igen upp mot 160-170.... Skulle aldrig välja en bensinare... . När man sen blir less och nybilsgararantin går ut så är det ju bara att trimma för typ 7000kr så har man en ny bil igen, med GRYM (med tanke på biltypen/vikten) prestanda (290hk och 650nm). KÖP! |
|
|
Xdrive, Japp, hämtade ut min igår, vilken bil:), håller med dig. Återkommer när jag kört lite mer om feedback. Har du bakåtvänd bilbarn stol i din? Jag trodde att jag skulle kunna ha passagerare fram bekvämt med barnstolen bakom men nej, blir fortfarande tajt. Måste kolla upp. |
|
|
Jo jag har bakåtvänd stol bak och pass fram ryms. Om jag sitter själv (185cm) är det tajt men frugan (168cm) är inga problem. Acta graco nånting heter stolen. Benutrymmet bak är ju löjligt bra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.