|
|
|
|---|---|
|
Jo såhär ligger det till. Jag tycker min 540 touring känns lite slö. Jag har försökt dra ifrån polarn i hans 540, dock har han Sedan. Jag hänger inte riktigt med känns det som. Bilen känns trög och svarar "dåligt" på gasen. Men den skjuter iväg riktigt bra men inte riktigt i klass som polarns då hans nästan släpper. Hans är helt orginal rakt igenom. Jag har: Greencotton sportfilter Racekattar Ferrita rostfritt hela vägen. Polarn har INTE adaptiv låda. Men det har jag. Vi har provat på Sportläge. Dock är det stor skillnad ändå. Är adaptiv lådan så fruktasvärt inriktad på bränslesnål körning även på sportläget? Eller är det så att Touring helt enkelt väger så jävla mycket mer? I övrigt går motorn bra förrutom en defekt kamaxelgivare som ger blöddrande tomgång. | |
|
Kan det inte vara kamaxelgivaren som påvärkar hela motorns gång? Jag skulle vilja provat att byta den och sen prova och dra mot polaren igjen. |
|
| Den där kamaxelgivaren är de en vanligt förekommande bov hos 540? Tycker den jämt dyker upp som orsak när bilarna går dåligt :P | |
|
Tycker också att Adaptiv-läget är lite segt (om man nu kan säga det om en 540). Det är rätt stor skillnad mellan A och S-läget. Kanske därför en 540 ändå kan dra ganska lite soppa, min ligger på 1,07 i snitt! Matthias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.