|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Bunf: Självklart. Man tar en liten risk iochmed att man chippar sin bil. Personligen så kanske jag inte skulle göra det på en ny dieselbil med garantier kvar. För sugmotorer så är det så lite effekt att själva chippningen inte kan orsaka några skador. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Dredd, Jag vet inte så mycket om ämnet men det står mer här Länk Även transistorer lämnar tydligen rester av gammal data. |
|
|
Jag hade Promotech-box i min förra 120d. Den gick underbart. Dessförinnan trimmade jag två Audi A4, bensinare med turbo. Gick också mycket bra. Nu är en 325i cab beställd och jag har inte ens provkört en sån motor. Ända är jag redan sugen på en chip-trimining även om det inte gör jätteskillnad. Nån här som trimmat en sugmotor och kan ge ett omdöme? Min nästa BMW: Länk |
|
|
Sahlback: Min Z4 är chippad. Det blir ju ingen enorm skillnad om man säger så. Motorn får en lite vassare karaktär och drar aningens mindre soppa. Om det är värt pengarna är upp till var och en. För min del så tycker jag att det var värt pengarna. Nobby: I teorin så är det säkert möjligt att göra så som det står i din länk. I praktiken så lär det ju inte vara görbart. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Det skulle kosta 2900 till en 325i så det är ju inte särskilt dyrt. Men om det bara ger lite så kanske man inte vill ta risken på en ny bil. Man kan ju ha otur och få motorkrångel även utan att det har med chippet att göra. Hm... Nästa sommar kanske. Har ju inte ens fått bilen än. Min nästa BMW: Länk |
|
Verdi |
Varför chippa en sugmotor och sabba garantin när det ger så lite? Skillnad med turbo (både bensin & diesel) där det blir en helt annan bil. Jag har åkt chippad A4:a 1.8T i 11 år (en 97:a och en 04:a) och det har väl gått ganska bra. Hade problem med den första bilen framförallt då den förste ägaren var en klantskalle som använt fel olja vilket innebar att det klibbade igen så att turbon inte fick smörjning. Sen monterade ett annat klantarsel på märkesverkstaden en ny turbo utan att kontrollera vad som var felet med den följden att även den turbon skar ihop... Som tur var så fick Audi ta kostnaden. Kostade inte mig en krona... Där var den trimmad under tiden den stod på verkstaden också. Gissar att någon på Audi fattade vad som hänt och var snäll på mig trots att bilen uppenbart var chippad. Jag var ju bara 21 år och det var min första bil dessutom så... 04:an hade jag inte några sådana problem med dock. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.