|
|
|
|---|---|
|
540 e34 -93 1. När ja startar bilen och slår på lyset så går de några sekunder sen tänds en varning, först ruck light och sen tail light. Men alla lampor är hela. Kan tillägga att de där plingandet som plingar varje gång är jävligt iriterande. 2. Även antispinn lampan tänds, men brukar hinna köra några mil innan den tänds. Sen måste ja starta om bilen för att släcka antispinn lampan. Är de någon som vet vad de är för fel?? | |
|
På fel nr:1 har jag ett tips, Ryck bort kontakterna till el justeringen av halvljuset! Hade samma fenomen på min 540. Det finns en del trådar om detta här på forumet. Mvh/mobben |
|
| Jo jag såg att de fanns en del trådar om detta... Jag har tagit bort elkontakten till högra justeringen av halvljuset, och nu är allt som de ska, förutom att ja inte kan justera höger halvljus. Men vad är de för fel igentligen? Man kan ju inte säga att ja har lagat felet... | |
|
Vet ej? Men det är ett el fel i kombi instrumentet som är roten till det onda. /mobben ps: Går din 540 vibrationsfritt eller? |
|
|
Ja den går kanonfint. Förut så gick den ogämnt på tomgång och sen började den ryka lite också, men inte mkt. Då hade membranet i vevhusventilationen gått sönder. De är visst vanligt på 540. Vars är kombi instrumentet? är de bakom mätartavlan? |
|
|
Jepp. Jag avundas din vibrations fria 540, Har bytt snart allt på min dock inte membranet (än...) /mobben |
|
| Okej, ja då kanske de är membranet... Innan ja bytte de, gick den lite konstigt så, var som att den "gunga" på tomgång. Ja har 540:n tillsalu, den är riktigt fin för övrigt.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.