|
|
|
|---|---|
|
Hej min bmw 325i coupe -93 (e36) går ner i varv sakta när man gasar :S några ideer om vad det kan vara? Tacksam för svar =) | |
|
har samma problem med en polares 325i -89 e30. alltså m50 motorn... BMW ownz |
|
|
Kolla så att insugsspjället stänger helt. Det går att justera gaspedls-wirens längd. (eg höljets) Annars kan det vara spjällägesgivaren som inte funkar längre/står lite fel. (givaren sitter på en utgående axel från spjället) Den så kallade tomgångsmotorn kan också vara trasig. (inte ovanligt) Annars kan det vara så att det läcker luft någonstans runt insuget. Testa att spraya med startgas runt motorn och se om tomgången förhöjs. Där har ni lite att börja med. :P |
|
| e30 har m20 motorn fö, men du kanske menade att det var bytt till m50 i den? | |
| ooops, läste fel. Tyckte det stod att den gick ner i varv sakta när man släppte gasen. My bad. | |
|
hoppsan. skulle tagit med de.. den är bytt i min polares. va en 320i från början. hehe.. och ja Jens Ek och gyyling? går den inte ner i varv långsamt efter du varvat till lite? Eller gasar du upp till ex. 3000 och håller kvar. sen dör den av? i så fall är det inte de problemet polarn har. men ska kolla upp de grejerna jens ek nämde iaf :) BMW ownz |
|
| oj ja de va de jag mena går ner i varav slöt när man släppt gasen men tack ska prova grejerna jens ek | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.