|
|
|
|---|---|
|
Vill ha lite mer ljud i min M3a och har tänkt en del på sportluftfilter. Skaffar det inte för "alla" extra hk man får. Tänkte höra om någon har några förslag? Har kikat på Kn insatskit från schmidmann för 2000 och sen ett Green cotton paket för 1250 på forza. Någon som har nån erfarenhet eller förslag? Ger det mycket ljud? Funderar även på att byta bakre dämparen,men vet inte hur länge jag ska behålla bilen så jag vill inte lägga speciellt mycket pengar,annars hade jag beställt ett eisenmann helsystem för LÄNGE sedan. Nått bra budget alternativ? Tacksam för lite tips och trix! No turbo shit just real M-power | |
|
Tjenare. En sak är då säkert, att efter att jag plockade bort mitt JR koniska filter från min M3:a, så är ljudet inte i närheten av lika skönt som tidigare. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
| Har ett kn sportluft filter liggandes om du skulle vilja köpa ett begagnat i fint skick. | |
|
Okej. Jag täntke väll satsa på en hel monteringssats eftersom det är lite som behövs göras om. Men hur lät din med Kn filtret? Och sen avskärmas. Schmidmann säljer en "avskärmningsfilt" för 500,är inte det lite att slänga pengarna i skön?! |
|
| köp bara ett löst filter och sen bockar du en egen värmesköld, blir bra mycke billigare och är inte specielt svårt, vet inte hur de ser ut exakt på m3an men till min var de då absolut inga problem att göra en upphägning till lmm och sedan bocka en sköld som skyddar från all värme. | |
| Vart stor skillnad ljud mässigt, morrar på mycket mer. :) Men effektmässigt blir de ingen skillnad men blir stor skillnad på ljud iaf. :) | |
| den ända effekt skillnad som blir är ifall du inte har någon avskärmning, och då blir effekt skillnaden negativ:P | |
|
Tycker absolut inte du ska sätta på nåt öppet luftfilter på din m3, speciellt inte om du funderar på att sälja. De flesta som söker efter en m3:a "ryggar" tillbaka när dom ser ett sådant!. Plus att oljan som filtret ska behandlas med kan sabba luftmassemätaren. Så mitt råd är att leta efter ett begagnat sportsystem. Borde gå att hitta för en rimlig peng. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.