|
|
|
|---|---|
| Är det nån 540 ägare här som har diffbroms orginalmonterad, undrar som det fanns/finns som option till 540'an. fanns iallfall på E34'orna... men kanske försvann pga. DSC orginalmonterat? nån som vet? | |
|
Som tillval måste de väl finnas, likväl som till e34:an. Vad ja har hört så e de inte diff original på e34:an. Ja tycker då att de skulle va standard på dom lite värre modellerna t.e.x 525 24v å 535, 540 har ju inte ens de, men ja har oxå hört att dom ska ha diff från standard, m5 har ju då diff som standard Mvh Mr-speed 360 * 3 e väldit skönt att göra *speciellt på halvny asfalt* =) |
|
| 540 hade inte diff som standard varken på E34 eller E39 det vet jag.. eftersom jag har haft E34 och har E39... | |
|
Jag hade det på min E34 540 och Alpina B10 V8 E39:a Och det stod inte som tillval på någon av bilarna.... // M |
|
| Lustigt, men kul att det fanns på Alpinan då har jag BMW-nummret på den diffen, vilken årsmodell var det på den? | |
|
hmm...ja har nämligen en kompis som har en e28 me m5 snurra i och han köpte sig en bakaxel från en 525:a å den var diffad, men ja har frågat om diffad bakaxel en gång för ett tag sen här på forumet å då var de nån som sa att de var tillval på alla utom m5 3,6 och 3,8 så vet ja inte vem som hanskas vårdslöst me sanningen =) Mvh Mr-speed 360 * 3 e väldit skönt att göra *speciellt på halvny asfalt* =) |
|
|
På min E39 540 är det tyvärr ingen diffspärr, kanske inte så behövligt när man har antispinn.....? |
|
|
Nja, antispinnen hjälper inte direkt en till att komma iväg fortare på torr asfalt.... vilket kan va bra ibland.... |
|
|
>>540is 1997 // Martin |
|
| har man fabriksmonterad dragkrok, så har i alla fall touringen diff.. kan vara bra att veta om man letar på skroten.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.