|
|
|
|---|---|
|
Trycker pumpen ur hydraloljan ur oljeburken på era smg1 lådor? Tycker alltid det är fuktigt runt denna burk och misstänker att när smgn tryckt ut tillräckligt med olja så finns risk att få luft i systemet? Någon som känner igen sig? | |
| Känner inte igen problemet. Jag har alltid lagom nivå i burken. Har du toppfyllt när oljan är varm? Nivån stiger när systemet kallnar, kan tänka mig att trycks ut genom locket då. | |
|
Så du har inget oljekladd runt locket även efter lite inspirerad körning med snäva kurvor? Sitter det nån packning i locket som av någon anledning kommit bort på min bil?? Man börjar ju undra... |
|
|
För mig är det tvärt om.. det är när allt är varmt som det verkar komma ut olja genom locket.. |
|
|
Jag har inte har inte heller haft det problemet, men var 3:e gången lådan växlar så smäller den i växel lite lätt och så ska det ju inte var är van med att den möter dragläget och växlar klockrent, vet någon varför den gör så? har inget med ditt problem o göra men jag tyckte att det vara en passande tråd. R.W |
|
|
Kan ha varit i bmw verkstaden hade fyllt i för mycket olja i burken från början. Inte 100% säker än så ska hålla stenkoll på om det bli kladdigt på nytt runt burken.. |
|
|
vi 3 som har skrivit här har samma årsmodell :p R.W |
|
|
"smurf"!! ;) |
|
|
Nu har jag bränt runt på mantorp 2 dar i rad och inget hydraloljekladd runt burken, så problemet var helt enkelt för mycket olja i burken från början. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.