|
|
|
|---|---|
|
Bilen är en 320 e36 Jag fick ombesiktning pga av för högt hc värde och fick tipset att prova blåsa ur den.sagt å gjort varvade ja de nästan till rött på varje växel. Till problemet,om jag kör sakta så håller sig tempen normal men direkt jag ökar typ till 70 så rusar tempmätaren fort upp mot rött.det kommer heller ingen värme ifrån fläkten. Det försvinner ingen kylarvätska och det är inget tryck i kylarbehållaren då ja provar starta.och den ryker inte heller mer än vanligt? vad tror ni kan va felet?,tips på hur jag ska felsöka?/mvh mike | |
|
Kanske är termostaten som är lite dålig, alternativt nån tempgivare. Kolla även skicket på vattenpumpen utifall den inte hänger med när du varvar lite kraftigare. |
|
|
Låter som om plastskoveln i vattenpumpen lossnat? har du orginal vattenpumpen så är det stor sannolikhet att du har den "dåliga typen" av vattenpump med en plastskovel som var av undermålig kvalite.. |
|
| jo jag skulle tro att det är original pumpen,finns det nåt sätt att ta reda om det är den som gått utan att demontera? | |
| när du varvar den måttligt på tomgången,titta då ner i expationskärlet,sprutar det då en liten stråle glykol ifrån överkanten ner i kärlet,eller är det lungt i kärlet? | |
| Det är lugnt,händer inget alls? | |
| Byt vattenpump!!..=) | |
| är du säker?/tusen tack=) | |
|
Givetviskan man ju inte lova någonting när man inte har sett bilen själv,men som du beskriver det så är det pumpen,ja Skoveln är i plast och är grön,det är rätt typiskt,du varvar ur bilen mer än normalt,skoveln börjar snurra på pumpaxeln allternativt kapsejsar.. och vips så pumpar den inte längre.. |
|
| Kan ju va lite luft i kylsningssystemet också. vanligt på m50 då kokar dom hej vilt och kostar inte många kronor att lufta.. men men bara lufta skiten som tadigt som du byter vattenpumpen så tar du två flugor i en smäll pumpen är aldrig fel att byta hur som inte överdrivet dyr heller :) | |
|
Min E30 hade gamla skovelhjulet i plast, det var helt förstört så min bil kokade jämt å ständigt. Bytte vattenpumpen och vips så gick den som en klocka igen! Lycka till. :) |
|
| jag har precis bytt pumpen nu,det var bara plastflisor kvar av den=) | |
| Sedär,skönt att det löste sig..=) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.