|
|
|
|---|---|
| Jag har en e36 323ti compact och undrar hur breda fälgar/däck man kan montera dit utan att börja få problem? 17" fälg/däck... | |
| 245/40R17 är nog max. | |
| glömde nämna att det var i bak. I fram kan du har 225/45R17. | |
| Är det med standard ET på fälgrna?? | |
|
Hmm, kom just på en annan sak. Det är ju 225/50-16 som standard dimension. Borde man inte kunna få dit lite bredare däck fram också? Och 20mm ökning bak var inte mycket. :/ |
|
|
Japp, med BMW original fälgar (rekommenderad ET). Tror inte hjulhusen fram klarar bredare däck utan att det tar i inne i hjulhusen när du svänger. Det är ju inget som hindrar dig från att testa, men jag hade nöjt mig med 225:or fram och 245:or bak. Denna kombination förutsätter att fälgarna är olika breda fram och bak och att de har korrekt ET. Du kan ju alltid testa att måtta med en tumstock eller dyligt. |
|
|
Mmm, ok. Jag leker med tanken att montera M3-fälgar... |
|
| du kan nog få dit lite bredare ska du se. jag har 245 bak på min och med högt et går det med mer. tror du kan ha bredare fram också. vet att folk har 235 fram på en del ( e36 m3 gt ) och det är nog inte omöjligt att ha lite bredare med rätt et. men nu snackar vi ju att det blir tight men det är väl det du vill. kan hända att du behöver montera styrbegränsningsstag om du vill ha så breda fälgar fram som möjligt. | |
|
Hur breda är originalfälgarna som sitter/satt på M3'orna? Är det samma ET som på compacten? |
|
| vilken m3:a? e30? e36? e46? e9X? | |
| oavsett kan du hitta dina svar här. Länk | |
| antar att du menar e36 iochmed att du pratar om 17". där finns ju style 22 med et 41 som är 225 breda ( m3-fälgar? ), style 23 som är 225 fram och 245 breda bak med et 41. dock verkar m3 versionen vara endast 215 breda ( tydligen för vinterdäck )? style 24 är också 225 fram och 245 bak med et41. tror att samtliga borde funka. mycket bra val för övrigt. jag letade främst efter dessa men till slut blev det m68 fälgarna till e46. | |
|
Tackar tackar. :D Jag har inte hållit på med BMW så länge och jag märker att jag saknar namn på saker ibland. Fälgarna är ett bra exempel. |
|
| jo det finns ju vissa benämningar som man lär sig. men det är bara att fråga på. du har ju guiderna. dessutom har du ju valt en väldigt trevlig modell. jag hade gärna också ägt en 323ti men det blev lite för dyrt. idag har jag fått bilen godkänd på besiktningen också så det är fint. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.