|
|
|
|---|---|
|
Håller på att titta runt efter en begagnad X5, tittar väl som mest på årsmodeller mellan 02 och 04. Är det något specifikt som skiljer dessa årsmodeller åt? Man ser i annonser tex ”nya fronten”, när kom den? Växellådan har jag hört att man haft problem med och att det handlar om att de större motoralternativen är för kraftfulla för lådan och ett ras kan bli på tal, stämmer detta? Bör man ”uppgradera” låda och motorstyrning, vad kostar detta och bör det finnas papper på att man gjort detta? Har alltid haft lite av ”blyfot” så ovanstående kan ju vara något jag bör tänka på vid ett köp! Tar tacksamt emot råd och tips på sådant som kan vara bra att titta på när jag åker runt och tittar på olika X5:or. | |
|
Det är stor skillnad på motor från årsmodell 2004. Då introducerade man ny V8 på 320 hk (286 innan) och ny 6-växlad automatlåda. Samtidigt drogs bränsleförbrukningen ned. Samtidigt introducerades en ny front och ny ratt. Jag har inte upptäckt några ytterligare skillnader. |
|
| Jag ska bara skaffa mig en X5:a, har bestämt mig för en diesel. Dock funderar jag på om det är möjligt att eftermontera nav/gps/tv/cd-vxl om man inte hittar en med detta. | |
|
I denna tråd finns lite prisuppgifter på vad det skulle kunna kosta: Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.