|
|
|
|---|---|
|
tjenare. va ute och fyllekörde folk i helgen med min kära e36 328i-95. busade lite vid rödljusen och visade smågrabbarna vart skåpet ska stå :) stängde inte av bilen en enda gång under hela 7timmar. när jag körde hem efter e14 kände jag att bilen svarade verkligen direkt vid gaspådrag (omkörningar, acceleration på 5:an) brukar ju ta någon hundradel innan den fattar. känns precis som att något släppt efter. har kollat olja/luftfilter/vatten/remmar och allt annat tok. vad tror ni kan ha hänt? sotplugg som släppt från avgassystemet? grenrörs-packning? inbillar mig att den låter låter mer nu. men som sagt.. inbillning säkert :) BMW ownz | |
| Det där har jag upplevt många gånger att bilen går bättre efter en långresa när den har fått sträcka ut lite med inspirerad körning. Till vardags blir det ju oftast lugn körning till o från jobbet. | |
|
jo det är väll sant. men upplever att den går bättre nu med. brukar ta några svängar på byn och på e14 som ligger nära. har ju inget jobb längre.... :'( när jag ska någonstans är det inte lugn körning som gäller :) varmkör dock försiktigt första milen eller 2. har några sträckor jag brukar testa tider mm. kan prova dem när jag får tid igen och se om det blivit någon skillnad :) BMW ownz |
|
|
hallå igen. testade på en sträcka som jag alltid prickat 0-130km/h vid en skyllt, växlar alltid på 5500rpm. hör och häpna. jag hade 135km/h förbi den igår. har provat 100ggr tidigare och det har aldrig gått över 130 förbi den. sedan provade jag en lång uppförsbacke som jag haft 50km/h på 2an som start, och förbi busshåls-plats i 140km/h. hade snäppet över 140 igår. och har aldrig haft de heller :) nått har iaf hänt med den. å de till det bättre :) känns i hela bilen. kör alltid 95okt. BMW ownz |
|
|
Undrar just om det funkar att plocka fram instruktionsboken (BMW 3.0S) för polisen och hänvisa till följande: "Efter en längre körning i tät storstadstrafik eller en bilkö rekommenderas att motorn så snart som möjligt gives tillfälle att "blåsa ut" genom att Ni kör några kilometer med förhöjt varvtal mellan 4500-5500 v/min. Därigenom undvikes också sotavlagringar." Per L |
|
|
står de så i instruktionsboken??? haha! :) så länge man inte överstiger decibel-nivån är det väll ingen fara??? min är på tyska. BMW Bauernhof gut!! (med grammatikfel) jag funderar på om jag inte grillade en sot-avlagring den natten då :) i så fall känns det ju värt att byta ut hela avgassystemet till nått värre med räser-kattar :) i alla fall om den går så pass mycket bättre som jag upplever det också :) kan inte direkt säga att min sällan är vid 4500-5500rpm heller. så vore bra att kunna visa snuten när de kommer nästa gång :) BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.