|
|
|
|---|---|
| hej jag har problem med bilen , när man startar den när den är kall så har den hög tomgång, men det ska den väll ha, men sen när den går upp i temp så börjar tom gången gunga upp och ner. kan det vara kallstarten som racklar? och den slutar aldrig gå upp i temp, den kokar. vad kan det vara för fel? | |
| Luft i kylsystemet så får du bilen att gå upp i temp fort, tempmätaren ska ju alltid stå still vid mittstrecket på alla bmw(rätta mig om jag har fel). Prova lufta systemet! | |
|
tomgångsmotorn kanske är lite kärv? prova smörja upp den? sen brukar äldre bilar ärga i kontakter.. prova ta upp dem och smörja med 5-56 eller liknande. gjorde undervärk på min förra bmw 325 -88 sen har du garanterat luft i kylsystemet som ///Mackan säger. vet inte hur det ser ut på dessa bilar. om du har någon luft-nippel fram eller om det är expansionskärl på den. men det ska bli lättare om man ställer nosen uppåt i en backe. full värme. motor tomgång/lätt gas mellanåt. har själv gjort de på min e36:a BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.