|
|
|
|---|---|
| Jag har en BMW 530 E60 från 2004 som har fel på ABS enheten. Det började för ett längre tag sedan med larmkoder som BMW verkstaden tog bort och när de nu för en tid sedan kom tillbaka fick jag svaret att jag måste byte ABS enhet eftersom det är enda lösningen på problemet. Efter att ha läst problem med tidigare BMW så har jag förstått att det ev kan vara andra fel såsom problem med framhjulslager eller packboxen fram. Min fråga är nu om någon vet mer om detta. MVH Håkan som tackar på förhand. | |
| Du får fråga dom vilka felkoder som kommer och kolla om det verkar rimligt. Sitter på Volvo PV och testar ABS-enheter. | |
|
Koll att kabeln från ABS sensorn är hel och inte halvt avnöt mot den inreplastskärmen. Själv fick jag konstiga ABS/DSC fel då ena ledaren i princip var av. BMW ville byta ABS enheten. Kostnaden för detta gjorde att jag själv började kolla kablarna från ABS sensorerna. Kabeln vänsterbak är mycket utsatt för nötning då den löper mellan två plastskärmar. Man får dra ut den lite för att se om den är nöt. Om tjeplindningen är avnöt så kan felet ligga där. Jag löde ihop kabeln och drog på ny eltejp. Har funkat fint de senaste 5t milen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.