|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Sony,det var kanske inte så många BMW-entusiaster som gillade E60. Men jag hade flera kollegor och bekanta som var icke-BMW-entusiaster,som tyckte den var hur fin som hälst. |
|
|
Var och kollade på nya E-klass coupe idag...wow Mercedes kan göra snygga couper. |
|
|
Håller med. När nya E-klassen presenterades skrek jag nästan av förtvivlan, vad hade de gjort med den vackra W211:an? Nu när jag sett den ordentligt på nära håll har jag ändrat åsikt. Linjerna är klart maskulina, bilen har en närvaro och "tar plats" på ett helt annat sätt än föregångaren. Den är fruktansvärt snygg i AMG-utförande och vore det inte för prislappen på runt 1,3 Mkr skulle köpa en direkt. Coupen såg förfärlig ut på bild första gången men är riktigt snygg IRL. Så snygg att jag faktiskt börjat kika på möjligneten att nästa bil blir en E350 Coupe. Interiören är strikt och rejäl på gammalt MB-maner men i modern tappning. Inte samma känsla av oförstörbar granit som förr i världen men betydligt bättre än de senaste åren. CLS är förvisso vacker på utsidan, men nästan lite plastig interiört. Nu är jag gnällig men med tanke på vad MB tar betalt tycker jag att man kan vara det. |
|
| Synd att man inte kan få stjärnan i grillen istället på huven om man väljer avant garde. Det hade varit mycket snyggare. | |
|
jag tycker det är den snyggaste vanliga mercan hittills, jag har aldrig gillat dem gamla med 2 runda lampor osv, spelar fan ingen roll vad man gör med dem så ser det ut som att det är en 80åring som kör den. Medans den nya ser så jävla frän ut, sedan visst baklysena kanske inte är så lyckade, men vilken bil har egentligen en lyckad bakdel? Jag tycker helt klart merca är på rätt väg med deras nya bilar! |
|
|
Sedan tycker jag det har varit ett jäkla snack om bmws nya modeller också. Jag verkar tillhöra en av dem enda som gillar e60 och e90 både före och efter facelift. Tycker helt klart att det är bmws snyggaste bilar hittills. Jag gillar e46an också, men bara med m-paket, annars ser den riktigt tråkig ut. Och e39an är också väldigt snygg med mpaket, dock tycker jag kombin går fet bort eftersom bakdelen ser förskräcklig ut. sedan bilar som e30 och e34 tycker jag inte alls om, ingen design alls i dem bilarna, fronten ser förskräcklig ut och baken likaså! Men jag antar väll bara att jag tillhör en ny generation jämfört med många som hänger på detta forum! |
|
|
Faceliftade W123 är den mest tidlösa E-klassmercan som utstrålar kvalité. En fin W124:a är mer merca än en W210 när man vet hur kvalitén är på den senare. Känns fort gammal. W211 är en helt ok uppfräschning av W210-stuket. Ang. BMW 3-serien så tycker jag E30 är den råaste 3-serien någonsin och den hade ju t.o.m egna bakskärmar i M-utförande. E36 tycker jag är den tråkigaste, men det kan hänga ihop med viss förortsstyling kanske. Micke O´s cab är dock en bil som lyfter sig betydligt från mängden. Så borde den fått kommas ihåg, ej som sönderstylad.. |
|
|
när man scannade skissen till E klassen och skulle skicka den för tillverkning så tror jag att pappret knögglade fast. därav resultatet. billiga baklampor från hyundai sonata. det är en grav miss. däremot har de lyckats jävla bra med sina S-klass och den n ya C-klass |
|
| Ska bli intressant att återkomma till den här diskussionen om några år. Nya BMW 5-serien har nyhetens behag men är ändå lite slätstruken. Frågan är om inte E-klass är lite mer avantgardistisk på samma sätt som E60 en gång var och det brukar löna sig i längden. Hur kul är t.ex. en A6 idag? | |
|
Jag var också en av dem som tyckte MB E-klass såg hemsk ut när den kom. Numera ser jag många varje dag eftersom det är en av de vanligaste taxibilarna i Danmark där jag jobbar. Den är riktigt riktigt snygg, ffa coupe och cabben är grym i verkligheten. Blev omkörd av en vit E350CDI AMG coupe i morse och den är designmässigt en fullträff som kommer så fräsch ut i flera år framöver. BMWs GT och faceliftade E92 kan faktiskt slänga sig i väggen när en sådan kommer farandes. Tyvärr känns det som att BMW gått åt lite fel håll designmässigt med nya 5:an, den hade gärna fått sticka ut lite mer. Hoppas jag har fel och att designen känns lika fräsch innan nedläggningen som E60 gjorde genom hela sin livcykel. |
|
| Tycker också W212 är väldigt snygg, klart modernare i sitt designspråk än nya 5-serien. Kacitvit kombi med AMG-pkt : habegär!! | |
|
Jag tycker att W212/S212 ser bra ut, modern och förhållandevis vågad design som skiljer den från mängden. Har inte koll på några försäljningssiffror, men jag tycker att man ser dem förhållandevis ofta ute i trafiken och inte blir man illamående av det. Snarare tvärt om. Kan tänka mig att bilen tilltalar den typen av köpare som gillar E60/61 med M-paket och som tycker att F10/11 ser aningen anonym ut. Jag gillar personligen både eleganta bilar som F10 och vågade modeller som W212, men om M-paketet till F10/11 inte sportar till intrycket (kopia av M-paketet till F01 duger absolut inte) så förlorar BMW många tänkbara köpare. Om ni tillåter mig att spekulera ytterliga så föreställer jag mig en typisk S212 köpare som följande: Yngre storstadsbo med hög inkomst som vill visa att bilen är dyr och samtidigt anser sig behöva övergå från en SUV till en mer politiskt korrekt bil utan att kompromissa med utrymmen. |
|
|
Tycker helt klart att designen har mognat på nya E-klassen. Var lite tveksam i början, men nu tycker jag att den ser riktigt bra ut. Men håller inte med om att den ser mer modern ut än F10. Sen tycker jag att inredningen fortfarande är tråkig på nya E-klass. Tycker inredningen i F10 är mycet mer inbjudande. |
|
| tycker också att designen mognat lite men har fortfarande svår för c-stolpen och bakpartiet på sedanen.. coupen och caben är nu riktigt snygga | |
Buspelle |
Nej, tyvärr en riktigt misslyckad och "konstig" design. Någon sa att Mercedes gjort vad BMW gjorde med E60 och kan delvis hålla med. Har gillat senaste generationer av E o C, men detta är verkligen inte vackert. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.