AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.049

Kan solreflexer/värme starta larmet?

As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
Hi, gäller en z4 -03 roadster.om jag ställer i skugga har det inte hänt, förklaring av någon sakkunnig / aske

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Om huvkontkten är dålig så är det väldigt vanligt att larmet går igång om bilen står i solen några timmar åtminstone på E39, fellarmar även med varm o kallt motorrum.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
Tack ,Hasso, jag får väl byta och se vad som händer, kan det ha betydelse om bilen står plant alt lutar lite,kanske en dum fråga? men kan märka tendens när jag tänker efter!! / aske

Ky
32
Kylarn
545iA -04
Tackar. Det måste vara förklaringen till att min bil som jag köpte för två veckor sedan, börjat larmat de dagar jag börjat jobbet på morgonen och det varit soligt. Däremot har den varit helt tyst de dagar jag jobbar kväll och parkeringen är skuggad. Nu har jag något konkret att komma med till säljaren.
As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
Ska göra en så kallad larmtest hos bmw i kalmar inom kort, verkstan sa precis som du Yngve kan vara huvkont, vi får snart svaret.(smått retfullt det här) Aske

Sh
71
Shitty
M3 E46 -02
Jag har också råkat ut för samma sak nu, tre gånger på kort tid, att larmet gått igång och alla tre dagarna har det varit stekande sol.

Är det dyrt och svårt att byta kontakten?
Sh
71
Shitty
M3 E46 -02
Är det någon som vet hur jag kopplar loss huvkontakten? Räcker det att klippa av kablarna och tvinna ihop de i varandra bara?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Du kan bara bygla sladdarna, klippa av dom är väl dumt, bättre att byta kontakten är ju oftast en vanlig hederlig dörrgångskontakt som används till innerbelysningen.
Jag monterade en sådan på originalplats när jag monterad larm kostar nästan gratis.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Sh
71
Shitty
M3 E46 -02
Tack för svaret!

Okej, får kolla med BMW vad en sån kan tänkas kosta!
As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
mina vänner, tror att jag löst gåtan, tack vare hasso så har jag justerat huvkontakten så att den tangerar huven lite hårdare ( den sitter väl synlig nära torpeden) gav den lite tunn olja samtidigt få se hur länge det varar./ Aske ps ses vi på Z rally österlen ds

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.