AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
598

Bilen kokar

Ph
24
PhUnky
BMW 323 -85
tja!

nu e det så att jag tänkte ventilera mitt problem här och kanske nån här som haft samma problem eller liknande som kan ge någe råd...

bilen kokar näst intill jämt efter jag kört en stund... termostaten är bytt nyligen och vattenpumpen läker inte.... kylarn ser skapligt fräsh ut och det är inte stopp i den... skulle gärna behöva råd o tips för jag börjar bli mycket less... att tillägga så går inte bilen som den ska (har inte samma kraft) HJÄLP!
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
har du kollat fläkten? den är/kan vara en bov i dramat, hur uppför det sig? när du kör i stan eller på landsvägen?

Ska det vara på det viset?!
Ne
11
Netzell
323i-80
Kolla så du inte har övertryck i systemet,luft eller avgaser kan vara problem.Om inte bilen går som den ska kan topp eller block packning va på gång,avgaser läcker ut i vattnet o de skapar övertryck så bilen kastar ur sig vatten!
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Om bilen kokar när man står i bilköer är det säkert fläktkopplingen som är slut. Om den kokar också när man håller jänm fart kan det finnas luft i systemet, eller så kan toppackningen ha gått sönder.
Om oljepåfyllningslocket ser grågeggigt ut på insidan så är det med stor sannolikhet toppackningen.
Ph
24
PhUnky
BMW 323 -85
tack för svaren...

fläkten verkar gå som den ska tycker jag...
var även på bilverkstad idag och dom såg inge vatten i oljan och dom hävdade att det inte kom någe avgaser från vattnet.

jag har fått för mig att det är vid tommgång efter körning som den börjar koka... det där med övertryck känns igen... hmmm
Ph
24
PhUnky
BMW 323 -85
tror ni det bara är toppackningen och inte hela toppen det e fel på?
Katfan1
Hade liknande problem på min 525:a
Visade sig vara drevet i vattenpumpen som hade spruckit och slirade på axeln ( är i plast)

MP
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
är systemet luftat ordentligt?
M3
11
M3Piloten
BMW M3 -97 smg
BMW 320i -89
Har du motorblocksvärmare monterad ?
plocka bort den och kolla så att den inte
blockerar flödet, jag monterade om den så
att kontakten (doppvärmaren) pekar framåt i bilen.
Löste mitt problem med dåligt flöde = hög temp

De
219
Deetoy
BMW 520d Touring 2013
Om det är vid köer, rödljus och tomgångskörning t.ex. så tyder det på att fläktkopplingen inte är frisk.

** be as free as you want **
Ca
105
Castagna
BMW 320i -86
De kan vara vad som hälst!
Tästa med att lufta systemet!
De brukar funka!

Mvh: Andreas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.