|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, Jag har en 535d Touring -06 som jag är supernöjd med. Kan ibland bara tycka att det klonkar lite när jag kör äöver ojämnheter. Har tagit bort de kassa runflat-däcken och nu är det bättre, men man kanske borde byta några bussningar i framvagnen också? Någon som har erfarenheter av detta? ///Anders Anders A | |
|
Jag har också ett "klonkande", BMW har ryckt och slitit i framvagnen utan att hitta ngt. Har en M utrustad och den är hård i dämparna och tror att det är där "klonket" hörs. MvhTommy NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
| Ja det vore kul att veta vart klonket kommer i från. Hör det bara vid krypfart över ett vasst gupp. Känns väldigt fräsh annars överallt med sina dryga 5000 mil. M-paket och 18" kanske sliter mer än vad det är värt!? Har dock inte blivit någon skillnad alls under de 2500 milen jag har haft bilen (kör ju bara snäll landsväg så kanske därför). | |
|
Precis, i låg fart över vassa gupp är det tydligast. En liten skönhetsfläck på en i övrigt felfri bil. Anders A |
|
| Har ni känt på stötdämparna upp och ner när den hänger fritt så att säga om de sitter fast ord. eller stöttdämpar (bussningarna ) är hela | |
| krängningshämmare bussning.Fick byta på höger sida på min efter ca 7000 mil.Svårt att känna om dom är glapp,byt bussning blir ni av med klonkandet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.