|
|
|
|---|---|
|
Hej! Passar 16" E39-fälgar (BMW original) rakt av på en E34 525ix eller skiljer ET, centrumhål osv? MVH Carl | |
|
Nej, ET skiljer! Special på iX. Gunnar |
|
| Hej,även (centrumhål)navet skiljer, E39 har 74,1 så du måste ha navringar till 72,6(72,5) Mvh Mikael | |
|
Har nu läst att iX har över 50 (53 eller 54, minnet sviker) i ET, vilket är en avsevärd skillnad mot vanliga E34. E36/E46 har väl 42 i ET och 72,6 i centrumhål. Sådana borde väl passa min iX utan att det blir alltför fel? MVH Carl |
|
| Hej,det skiljer 12mm till ET54 så är det samma bredd på fälgarna åker hjulet 12mm utåt mot skärmkanten, kolla om det finns plats,Mvh Mikael | |
|
Hej! Det borde finnas plats, så tight är det inte. Men det går kanske att svarva bort 12 mm från fälgen utan att det gör någonting? Tusan också, precis vad jag inte behöver. Känns ju föga kul att slänga ut 8000 på nya fälgar och däck på en gammal skitbil. |
|
|
Jag skulle akta mig för att ta bort 12mm gods på en yta som kanske är 20mm eller liknande från början. För övrigt ej tillåtet att bearbeta säkerhetsdetaljer som fälgar osv, händer det en olycka och man hittar knäckta fälgar osv så är det extremt obra, milt sagt.. FP |
|
|
Nej, det kanske inte är så bra. Och inte billigt heller, varför det sannolikt inte blir av. Att hitta fälgar till modellen verkar helt omöjligt - även plåtfälgar är svåra att få tag på. Kanske ska man vara glad att ansvarig chefskonstruktör inte valde att förse ix-modellen med speciellt luftfilter, andra lysen och ratten bak & fram? Blir till att ställa bilen till vintern alternativt låta den brinna. |
|
|
Nu har jag hittat original fälgar till min 525ix, förvisso plåt men ändå. Nu letar jag efter begagnade däck, men hur noga är det att det måste vara samma slitage på alla? Om det skiljer någon millimeter mellan fram och bakdäck, är det risk för att man skadar något i kraftöverföringen då? MVH Carl |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.