AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
696

Hur bränner man MP3 skivorna?

Jag ska hämta ny bil på torsdag och han har satt i en MP3 CD i den.

Vad jag undrar är hur jag ska bränna filerna.

Slänger man bara i dem som MP3 i programmet och bränner i vilket format?

/Per
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Det ska väl gå hur du än gör. Du ska ju bränna en vanlig data cd. Bränn du med ett vanligt progga ala Nero eller Easy CD Creator. Sen vet jag inte vilken spelare du köpt men vissa klarar ju tom RW-skivor så den hittar nog allt filerna. Om inte annat kostar ju en skiva 5 spänn så det e ju inte så dyrt att prova. Jag tycker bara att det e lite synd att spelarna inte läser ID3-taggen med all info om MP3:an....
Tack! Det är en Kenwood. Kommer ej ihåg modellnamn. Vad jag har hört klarar MP3 spelarna inte av större än 650MB skivor? Stämmer det?

Surt isf, för jag har bara 700MB på jobbet...trist att behöva betala för grejorna själv :)

/Per
kr
512
kris
E93/E90/F07/997.1S
701/999s/FZ750
Grattis till nya bilen! Skall bli kul att få se den till sommaren. Det är inte mer än 1½ månad till. 650/700Mb vet ej men MP3 är kanon, 150 låtar/skiva med helt ok kvalitet men.... det är ju ändå bilen som skall låta bäst/mest!
//Kristian
Javisst! Vi bor ju på samma hotell med så vi får väl ställa brevid varandra med =) Visst är det bilen som ska låta. Tycker bara det verkade så smidigt med MP3 spelare att jag inte kunde hålla mig. Skulle ju ändå köpa.

Ser fram emot att dra ett par snabba varv för att sedan koppla av med ett par öl! Ska bli mkt trevligt!

/Per
Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
328-Johan: Många (de flesta) av de nya spelarna läser faktiskt taggen (tack för det Televerket).
Zodiaken: Ett tips är att gruppera låtarna i lämpliga mappar, för med 8-10 teckens display blir det jobbigt att navigera genom 200 låtar annars.
De flesta kan dessutom repetera/blanda inom en mapp eller genom hela skivan.

// CLiFF [vill oxå ha MP3-spelare :-) ]
De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
Min mp3 cd spelare läser id3tagar, å d va typ den första som kom ut på marknaden... så alla gör nog de, gäller bara att hitta inställningen för det....
Ingen som kan svara på om det funkar med både 650 och 700MB skivor eller om man är låst till 650MB??

Ngn borde ju testat

/Per
Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
Enligt BRL ska det fungera med både 650 och 700 MB skivor (KENWOOD KDCMV6521). // CLiFF
mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
Min Kenwood växlare klarar 700 MB och även CD-RW (har dock ej provat). Däremot klarar den inte id3, vilket kanske beror på centralenheten som är två år gammal.
Min mest välfyllda MP3Cd har 189 låtar, totalt är växlaren laddad med 895 låtar = svårt att komma ihåg alla låtar!
Har testat en del nu och min klarar 700MB, DR-RW och id3.

/Per
325Ci
Varför inte prova att bränna ner på en 700mb skiva först. Eller det kostar för mycket att offra en 700mb skiva?? =)

Skrev ju att jag hade testat. Skivor kostar inget för dem tar man på jobbet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.