|
|
|
|---|---|
|
tjenare, det är såhära att jag har ett problem med min bil. Den startar oftast utan problem. Men ibland när jag har haft igång den och den stått en 20min sen så startar den inte över huvud taget. kollar då om det är gnista på alla cylindrar och det är det. Men det kostiga är att jag kan stå i över 10 minuter och försöka starta den och stiften är helt torra ändå, inte nersurade det minsta!!?? Efter ett tag så startar den dock. NÄr jag kör med den så känns det som den misständer eller får för lite bensin. Gasar jag på jätte sakta går de rätt bra, men ger jag mer gaspådrag så bara bröblar den och hackar sig fram. I konstant hastighet över 90km/t går den rätt bra Lambdavärdet är 1,06 så den går magert. Har tänkt att lambdan e kass, men kan det göra att bilen inte startat på över 10 min ibland?? och Gnista är det alltid. Själv gissar jag på bränsleproblem. Vad tror ni kan vara fel? Tacksam för snabba svar | |
|
Det att den inte startar så gjorde min också snackade med en Ford mec. han sa att det är bara att byta olja till orginalolja som ju är tunn som skit så startar den jag trodde givetvis att han måste skoja för vad har det med saken att göra Jo de hydraliska lyftarna tar stryk av att inte ha rätt olja alltså de står antingen vidöppna eller orkar inte att öppna Man är envis men provade och vips så starta skiten igen fick byta oljan 2 ggr innan det var som normalt igen Det är mitt tips ! Om sen det andra också löser sig ja det vet jag inte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.