AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
980

Vindrutetorkarna går inte igång!Bmw e34

mina vindrutetorkare har lagt av, även c-låset och spolfunktionen har lagt av.
Har läst flera trådar på forumet och dom hänvisar till säkringarna till baksätet.Först fick jag inte ström till säkringsboxen under baksätet villket berodde på att 80A säkringen fram vid stötdämpartornet hade gått, Fixade det och nu fungerade c- låset, men inte vindrutetorkaren eller spolfunktionen. Kollat alla säkringarna både under huven, under baksätet+ att jag som sagt bytt 80A säkringen som går till baksätet. Har även plockat lös vid ratten och mätt "blinkers spaken" och det är ström fram dit....Men när man mäter vid vindrutetorkarmotorn i kontakten där är det hel dött...Hur kan detta komma sig?

OERHÖRT tacksam för svar!
Ingen som har någon idé? jag vet att det finns massor med kunnit folk på detta forum. Vore verkligen snällt om någon gav mig nått att gå efterr....kan de vara något relä som gått sönder? Vars sitter relät som styr bla vindrutetorkarna? och hur ser de ut?

Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
På min så dog den stora RM boxen under baksätet och gav dem symptomen du uppger. Testa o byt den. Bör inte kosta mer än 200kr på en skrot om du har tur.

Beemer 4 Life!
Lånar denna tråd lite, Hur svårt att det att fixa så den högra torkaren inte skrapar i under huven? Vad måste bytas? pris?

Mvh
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Ska du göra de klogt så ska väl hela mekanismen ur och det är inget roligt arbete... DU kanske kan hitta ett torkar länkage för 1500kr? Men sen ska det sättas dit med.

Beemer 4 Life!
Är det enda lösningen? eller finns det nått lättare sätt?
Ok då ska jag kolla upp om jag hittar RM boxen på någon skrot! tack så mycket!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.