AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.396

Vad ska man tänka på innan köp av x5 4,6 02 ?

mo
75
momo86
ägen för tillfället en bmw 523i 97a
hejsan

går i tankar att köpa en x5 4,6a 02 frågan är vad man ska tänka på innan köpet eller bör kola upp.

vart och kollat på en som va verkligen fint skick och allt fungerar. svensk såld som endast gått 7000mil han hade inte ens kvitto på något bytt. Han begär 215 papp för det är det värt de?

kan nån rekomendera nåt?

albitar
Gemini__
Är det den i Örebro?
mo
75
momo86
ja det stämmer vart och kollat på den idag faktis. vet du nåt om den?

albitar
Gemini__
Jag var själv med när far min köpte den av första ägaren. Skicket var då oklanderigt. Även under hans ägo sköttes den exemplariskt, stod alltid i varmgarage t ex. Det enda som avviker vid en första anblick är de svarta njurarna.

Mvh:
Thomas
Gemini__
Det är en -03:a förresten.
mo
75
momo86
jha jag vart o prata med alla ägarna . din far i köping eller? men så du rek o tänka på köpet ännu mer eller? men vad skulle du ge för den. hur var der me njurarna? 03? det står ju att det är en 02

albitar
Gemini__
Första ägaren köpte den som en -03:a, tillverkad okt -02. Står även i de papper som ska finnas med bilen.

Ja, alltså njurarna är i kromutförande från fabrik. Dessa har således bytts ut.
mo
75
momo86
ok a det kaksnke är det då. Men när jag smsa vv så stod det 02 men ska kolla upp det.

albitar
Gemini__
Näe, inget du behöver kontrollera mer. Det är en -03:a (nämn inget för säljaren bara =)). Läs här t ex: Länk

Underbara bilar de här 4:6:orna. Lycka till med köpet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.