AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
912

Larm till E36

ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
Hej,
jag vill köpa ett larm till min 325:a. Jag vill ha med fjärr och nivåsensor (inför ett framtida fälgköp). Jag har hört att Defas larm ska va bra och fått ett pris på 5000:- inkl. montering på BMW Göteborg. Är det ett vettigt pris eller går det att få billigare? Kan man köpa larm begagnat och sedan få det monterat så att försäkringsbolagen godkänner det?

Tacksam för alla svar!!
/martin
an
35
anol64
320 -93
Kolla :
CAR Audio, Övre Buråsliden 5, 412 64 GÖTEBORG
031-18 58 78

En riktigt duktig kille som lämnar livstids-garanti på installationen och har bra priser, körde dessutom BMW själv...

RazorBack
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Cargard 850s med immoblizer skall vara ett riktigt bra larm. Jag känner en person som jobbar med larm och stereo installationer, och han monterar bara cargard larmen. Defa är också ett av de bättre larmen har jag hört. Man kan säkert få ett larm mycket billigare än för 5.000 kr, men då vet man aldrig vad den är för kvalitet.

Har också erfarenhet av ett Cobra larm med immoblizer som satt i en E34. Ett kanon larm, precis lagom känsligt och med en siren som garanterat väcker alla på flera mils avstånd. Sirenen vär så jävlig att ingen tjuv i världen någonsin kommer att kunna vara i närheten av bilen! Hade blivit ett cobra direkt om jag inte redan hade ett annat larm i 735:an.
Finns det något larm på marknaden som har "bekräftelse" ljud, då man låser bilen

/Nicke
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Räcker det inte med att blinkersen blinkar? Finns säkert och det är nog ganska enkelt fixat också av larminstallatören om du skulle vilja
ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
Glömde nämna att jag redan har Cobra Immobilizer på bilen. Kan man koppla ihop den med larmet så jag slipper trycka "pinnen" i panelen varje gång jag ska starta bilen?

/martin
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Åk till Larmakuten som ligger på backaplan så löser dom alla dina problem.
Har själv köpt ett larm där till min pärla för 4 månader sedan och jag är mycket nöjd......
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Larmakuten ligger på
Gamla tuvevägen 7
Telefon 238008
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.