|
|
|
|---|---|
|
Hjälpte en vän att byta fjädrar fram på hans 330ic -01 från M-chassie låg till tok låg, men efter sänkningen så verkar höger framhjul ligga längre fram i hjulhuset jämnfört med vänster sida... har hört/sett att det finns olika lämnkarmar för M-chassie och för bilar utan. Till min fråga, kan det vara så att ägaren innan kan ha bytt till fel länkarm och det är därför hjulet ligger för långt fram? Dvs felet har funnits där helatiden men blev inte uppenbart innan all luft i hjulhuset försvann?! mvh //Pierre ___Pii___ | |
| Kan tyvärr inte hjälpa till med ditt problem men istället tänkte jag höra om du har foto på sänkningen och hur mycket ni sänkte? Jag har 01 M-paket som ska sänkas ytterligare 35/10 och är lite nervös för att den kommer bli vägplog på vintern. | |
|
Hmm.. Jag skulle byta plastgallret längst ner på en kompis mfront o för att göra det fick man ta bort fronten o jag får nog hålla med om att det är någon ev. skillnad. Fast det kanske beror på att man högerhänt, så att det upplevs osmidigt att jobba med vänsterarmen i högra hjulhuset.. Men visst det var vid det högra hjulhuset som det kändes som om hjulet var något längre fram. Fast har man sänkt bilen så mycket att hjulet riskerar att ta i sådär, då är det nog lite overkill :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.